- paulienepien22 oktober 2010 om 10:58
hallo
ik heb echt rare klachten. Zo eens in de zoveel tijd (1x peer week ofzo) krijg ik megabuikpijn. Altijd rechtsonder/midden.
Een en al krampenpijn.
Het gekke is, dat t uitschiet naar mijn rechterschouder !?!Ik voel me flauwtjes en warm. Gloei helemaal.
Diep inademen doet pijn.
Naarmate de dag vordert doet t steeds meer zeer.
(vorral de buik).
Liggen is het “lekkerst”.Ook heb ik dan toegenomen eetlust en een opgeblazen buik.
Als ik eet lijkt de pijn even minder te worden. maar ja, heel de dag eten lijkt em ook niet goed.Lactoseallergie getest, dat is het niet.
Heb al vele voedingsmiddelen getest. Ik eet veel vezels en drink veel water.na een dag verwdijnt t meestal weer, maar waarom komt t zo vaak terug? Wat zou het kunnen zijn?
Hopelijk herkent iemand mijn klachten.19 reactiesReagerenAnoniem22 oktober 2010 om 16:12Lijkt een alvleesklier probleem te zijn. De pancreas (http://nl.wikipedia.org/wiki/Alvleesklier) dus.
Reagerenbrenda A22 oktober 2010 om 22:22de uitstraling naar de schouder doet denken aan galklachten.
Reageren
vraag eens, via de huisarts, een echo van de buik aan.
misschien heb je last van galstenen.
groetjes, Brendapaulienepien23 oktober 2010 om 05:49bedankt, maar zit de alvleesklier niet links ??
ReagerenT.20 april 2011 om 05:22Galstenen?
Reageren
Veroorzaken soms een hevige pijn (krampen) en de pijn kan zomaar ook weg zijn.
Als dit het geval is, moeten de galstenen verwijderd worden…Martins20 april 2011 om 16:40Galstenen kun je herkennen aan aanvalsgewijze pijn na een maaltijd met veel vetten.
Een typische aanval van galstenen wordt gekenmerkt door een snel toenemende pijn in de rechter bovenbuik die gedurende 30 minuten tot enkele uren kan aanhouden. Een tweede kenmerk van galstenen is pijn in de rug tussen de schouderbladen en of pijn aan de rechter schouder.
Andere symptomen die kunnen wijzen op galstenen zijn een opgezwollen buik, kolieken, misselijkheid en overgeven, oprispingen en winderigheid.
Neem altijd contact op met een arts als er ook sprake is van zweten en rillingen dat kan wijzen op koorts, en bij een gele verkleuring van de huid of het oogwit (geelzucht) en bij witte, grijze of zogenaamde klei-kleurige ontlasting
Reagerenmezelf20 april 2012 om 17:05Ik zal al wel veel te laat zijn, maar waarschijnlijk heb je chlamydia.
Het is vrij zeldzaam dat deze symptomen optreden, maar ik heb het onlangs ook gehad.Ga eens langs bij de gynaecoloog, zo een testje is rap en makkelijk gedaan.
ReagerenTim27 april 2012 om 09:33De alvleesklier of pancreas ligt diep in de bovenbuik aan de kant van de rug.
ReagerenPim18 augustus 2012 om 11:12Heb je al een glutten test gedaan?
Reageren
Dit herken ik namelijk van als ik glutenbinnen krijg.Vincent17 oktober 2017 om 19:59Dit is een oude posting, maar ben wel benieuwd naar de uiteindelijke diagnose. Ik herken de klachten voor een groot deel en heb de stempel PDS meegekregen, al vind ik het klachtenpatroon niet geheel bij PDS passen.
ReagerenDroop23 januari 2018 om 18:26Ok Ben Öko benieuwd want omdat alle uitslagen goed waren v bloed en urine hebben ze mij ook medicijnen mee gegeven voor PDS. Maar ze helpen niet echt….
ReagerenElvira28 januari 2018 om 12:21Heb soms ontzettende pijn ineens in linker onderbuik uitstralend naar de linkerschouder
Reageren
Doet onzettend pijn.
Moet dan tijd rustig gaan zitten.
En op den duur neemt het dan af.
Snap niet wat dat is.
Ben er jaren geleden al een keer voir naar de arts geweest.
Alkes onderzocht zelf hartcardigram gemaakt.
Omdat ik last heb van hartritme stoornis.
Maar was niets tevinden.
Dan is het weer een tijd weg.
En net had ik weer zoveel pijn.
Denk dat ik toch maar weer eens naar de huisarts ga.
Heeft iemand anders hier ook last van?Bertha28 februari 2019 om 19:38Ik heb hier ook af en toe last van. Ook alles na gekeken Maar was niets te I den.
Nu net ook weer hevige buikpijn Nast toilet.
Trekt de pijn naar de linkerschouder.
Nu rustig liggen op de bank.
Buik voelt beetje gespannen aan.
Toch nog maar keer naar de huisarts.
ReagerenRuby2 maart 2019 om 21:11- Ik heb hier ook last van! Als ik uit eten ga bijvoorbeeld en ik heb best lekker mn buikje rond gegeten heb ik of bijna direct erna erge buikkrampen wat doorslaat naar mijn linkerschouder en diaree. Heb een gevoelige maag. Is dit reden tot zorgen maken en naar de huisarts gaan? Als ik zelf iets kook heb ik eigelijk nergens last van.
Ruby2 maart 2019 om 21:12*soms heb ik het pas savonds wat uurtjes later dat het opduikt maar dan heb ik eten buiten de deur gegeten.
Reageren