- Ajanta17 mei 2010 om 13:49
Hallo,
Ik vind het een beetje te gênant onderwerp om over te praten met iemand, daarom vraag ik jullie hulp en aanwijzingen…
Een paar maanden geleden merkte ik dat er wit slijm op mijn ontlasting lag. Ik twijfelde toen nog of het misschien vaginale afscheiding was, maar inmiddels weet ik dat het witte slijm uit mijn anus komt.
Dit bleef ik zo af en toe behouden, en laatst was mijn anus ook wit slijm aan het uitscheiden tijdens het plassen.
Ik heb ook af en toe behoorlijke maagkrampen. Daar heb ik al heel erg lang last van (zeker anderhalf jaar) en ben ik ook ooit mee naar de dokter geweest. Heel onderzoek en zelfs een echo gehad; maar alles bleek gewoon in orde.
Het is een dikkig doorzichtig wit slijm en het ruikt naar ontlasting.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe en wat!
Bedankt, Ajanta.
3 reactiesReagerenano13 november 2012 om 18:45ik heb hier ook al een tijdje last van, en daarnaast was ik erg vermoeid de laatste tijd en heb ik snel last van mijn beenspieren bij de lichtste inspanningen.
Reageren
ik heb bloed geprikt en ik heb een te lage HP-waarde, dus moet ik nu ijzertabletten slikken. Over 3 maanden moet ik opnieuw bloedprikken; indien dan niets verandert is wordt een andere oorzaak gezocht.
ik merk wel dat ik sinds kort ook steken heb in mijn lever, slechts heel af en toe…
ik hoop in ieder geval dat de klachten snel weg gaan. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor het slijm in de ontlasting niet naar de dokter ben geweest, maar ik vermoed dat dit iets met mijn ijzertekort te maken heeft.
als ik jou was ging ik eventjes langs bij de dokter in ieder geval, misschien is het wel helemaal niets maar dan heb je daar zekerheid over.ano24 november 2012 om 14:27ben ik weer…
Reageren
ik ben me persoonlijk grote zorgen aant maken
vanmorgen was het slijm niet meer wit, maar rood bruinig… ofwel bloed…
zodra mijn moeder thuis is denk ik dat ik maar vraag of ze met me naar de huisarts wil, dit kan niet wachten tot maandag als de huisarts in het dorp weer open is
iemand die ervaringen heeft laat aub iets weten ik maak me echt zorgen
ik heb trouwens geen diarree, obstipatie of pijn bij het poepen.ellen43027 november 2012 om 12:53hoi,
Reageren
in mijn opleiding die ik momenteel volg heb ik geleerd dat rood bruinig ontlasting door een bloeding komt uit de dikke darm.
dat witte komt waarschijnlijk door de galproductie.
ik zou naar de huisartsenpost gaan zodat het gelijk onderzocht word