- Anoniem19 april 2010 om 07:44
Hallo,
Ik ben al bijna anderhalve week niet naar de wc geweest om te poepen en ik word er een beetje beroerd van.
Ik ben al jaren bekend met PDS, hiervoor drink ik zakjes movicolon of forlax.
Ook eet ik veel lijnzaad, drink veel water en beweeg veel en eet ik veel volkoren producten en groente en fruit etc.
Ineens werkt het niet meer en kan ik echt niet meer poepen.
Ik heb eergisteren laxeertabletten ingenomen (het moet er toch uit) en er gebeurde helemaal niks, ik kreeg alleen wat krampen. Gister weer laxeertabletten genomen alleen wat meer en weer heb ik niet kunnen poepen.Ik vind dit niet echt normaal meer,ik schrik hier ook van. Normaal heb ik voldoende aan 2 laxeertabletten en dan blijf ik gaan.
Gisteren heb ik er 4 in genomen en gewoon helemaal niks, niet eens krampen oid.
Ik word er nu toch wel flink beroerd van want ik blijf maar aanvullen met eten maar er komt niks uit, lijkt mij niet echt gezond meer.Ik heb wel endometriose, zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Heeft er misschien nog iemand een tip?
Of een wondermiddel?6 reactiesReagerenAnoniem21 april 2010 om 19:20Een complicatie van endometriose is druk op het maag-darm stelsel. Als de darm wordt ‘dichtgedrukt’ door de de aangroeiende endometriose of als het door de darmwand heen is gegroeid, kan dat de klachten geven die u beschrijft.
Ga naar de huisarts.
Reagerenbrenda A21 april 2010 om 19:28niet zelf blijven proberen: Naar de huisarts!!!
Reageren
groetjes, BrendaEndo29 april 2010 om 20:42Het zou goed kunnen dat je last hebt van verklevingen rondom de darmen, door de endometriose. Ga echter niet meteen van het ergste uit, ik zelf heb ook PDS en endometriose en ben er na een jaar lang sukkelen dat de twee toch écht apart van elkaar staan.
Reageren
Ik vraag me alleen een ding af; wordt je behandeld voor de endometriose dmv hormonen/het doorslikken van de pil?Anoniem30 april 2010 om 07:00Bedankt voor jullie reacties!
@endo: Ja ik slik microgynon 50 en die moet ik doorslikken zonder stopweek, maar het helpt totaal niet dus moet over 3 dagen terug naar het ziekenhuis.Dan hoor ik hoe het verder moet.
Reagerenmaja könecke faber10 augustus 2011 om 15:34Hallo, Ik weet niet of je al een middel hebt gevonden, maar soms werkt wonderolie ook wel eens, groetjes. Anders is de internist een optie, maar misschien loop je daar al bij.
Reageren
Afzender MajaNiet meer verstopt3 september 2016 om 14:10Ik heb ook zo vaak verstopt gezeten … Ik dronk veel water en sporte veel en liep de hele dag zelfs na coffee ging het niet ! Ik werdt ook zwaarder hierdoor … Ik EET nu yoghurt fruit groenten en vis en vlees geen brood pasta of rijst ! Ik ga ongeveer 2 keer per dag nu naar de WC ! Ik Ben ook veel afgevallen ! Zeker een aanrader !! Success !!
Reageren