Zoeken Vraag het forum

Niet kunnen poepen, niks helpt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben al bijna anderhalve week niet naar de wc geweest om te poepen en ik word er een beetje beroerd van.

Ik ben al jaren bekend met PDS, hiervoor drink ik zakjes movicolon of forlax.
    Ook eet ik veel lijnzaad, drink veel water en beweeg veel en eet ik veel volkoren producten en groente en fruit etc.
    Ineens werkt het niet meer en kan ik echt niet meer poepen.
    Ik heb eergisteren laxeertabletten ingenomen (het moet er toch uit) en er gebeurde helemaal niks, ik kreeg alleen wat krampen. Gister weer laxeertabletten genomen alleen wat meer en weer heb ik niet kunnen poepen.

Ik vind dit niet echt normaal meer,ik schrik hier ook van. Normaal heb ik voldoende aan 2 laxeertabletten en dan blijf ik gaan.
    Gisteren heb ik er 4 in genomen en gewoon helemaal niks, niet eens krampen oid.
    Ik word er nu toch wel flink beroerd van want ik blijf maar aanvullen met eten maar er komt niks uit, lijkt mij niet echt gezond meer.

Ik heb wel endometriose, zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Heeft er misschien nog iemand een tip?
    Of een wondermiddel?

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Een complicatie van endometriose is druk op het maag-darm stelsel. Als de darm wordt ‘dichtgedrukt’ door de de aangroeiende endometriose of als het door de darmwand heen is gegroeid, kan dat de klachten geven die u beschrijft.

Ga naar de huisarts.

Reageren
    brenda A

niet zelf blijven proberen: Naar de huisarts!!!
    groetjes, Brenda

Reageren
    Endo

Het zou goed kunnen dat je last hebt van verklevingen rondom de darmen, door de endometriose. Ga echter niet meteen van het ergste uit, ik zelf heb ook PDS en endometriose en ben er na een jaar lang sukkelen dat de twee toch écht apart van elkaar staan.
    Ik vraag me alleen een ding af; wordt je behandeld voor de endometriose dmv hormonen/het doorslikken van de pil?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor jullie reacties!

@endo: Ja ik slik microgynon 50 en die moet ik doorslikken zonder stopweek, maar het helpt totaal niet dus moet over 3 dagen terug naar het ziekenhuis.Dan hoor ik hoe het verder moet.

Reageren
    maja könecke faber

Hallo, Ik weet niet of je al een middel hebt gevonden, maar soms werkt wonderolie ook wel eens, groetjes. Anders is de internist een optie, maar misschien loop je daar al bij.
    Afzender Maja

Reageren
    Niet meer verstopt

Ik heb ook zo vaak verstopt gezeten … Ik dronk veel water en sporte veel en liep de hele dag zelfs na coffee ging het niet ! Ik werdt ook zwaarder hierdoor … Ik EET nu yoghurt fruit groenten en vis en vlees geen brood pasta of rijst ! Ik ga ongeveer 2 keer per dag nu naar de WC ! Ik Ben ook veel afgevallen ! Zeker een aanrader !! Success !!

Reageren
Reageer op: Niet kunnen poepen, niks helpt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.