Zoeken Vraag het forum

Buikgriep zonder koorts, diarree en braken??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rian Selder

Het kan ook stress zijn want dat heb ik ook eens gehad dus niet druk maken accepteren dat je dat hebt dan is het veel minder erg niet alles hoeft een naam te hebben

Platinum

Heb nu ook 3 dagen een raar gevoel in maag en darmen.zonder overgeven of koorts.en af en toe ook borrelende darmen.ook af en toe misselijk.huisartsenpost gebeld.de mevrouw zegt mij kan buikgriep zijn.zondagmiddag gehad.maandagnacht en woensdagmiddag.ook af en toe na het slapen.eten blijft er wel in.

Reageren
    Martin

Ik heb al twee maanden diarree wat te doen nu

Reageren
    John (moderator)

Naar de huisarts gaan en een ontlastingsonderzoek vragen

Reageren
    Sanne

Ik ben moeder van 4 kinderen. Ik heb een zoon van 11 jaar oud die ineens bloed in de urine kreeg en buikpijn.tijdens de gymles op de wc.
    Ik heb direct na school toen ik her hoorde de huisarts gebeld, en konden ook vrij direct komen.
    We werden door haar verwezen na het ziekenhuis venlo waar hij een nacht heeft gelegen. Er bleek niets aan de hand te zijn werd verteld door de artsen! Het bloed in de urine bleef aanhouden weer doorverwezen na het ziekenhuis dit herhaalde telkens op deze manier want her bloed bleef al 12 maanden lang het leek net een meisje die haar menstruatie had maar dat was niet het geval. Na 12 maanden was ik het zo zat, dat ik telkens al aangaf dit is niet normaal dat bloed in de urine bij mijn zoon en nu al maanden iedere dag en ook heel veel buikpijn. Na langer dan 12 maanden later moest hij onderzoeken doen echo blaas nieren mri scan gemaakt en bleek dat hij een niersteen had van 9,2 mm. Oeps!!! Dit hadden ze ook veel eerder kunnen ontdekken ik vond ze erg laat met dit antwoord. Opgenomen in Nijmegen ziekenhuis operatie achter de rug, en na controle echo blaas nier zat er nog iets van 2,mm een beetje steen maar dat kon hij nog uitplassen tot 3 mm kun je uitplassen erna is het te groot en kan het niet meer. Hij is nu inmiddels 12 en heeft nog steen zitten maar ze doen er weinig aan ja controlles maar verder afwachten zolang hij niet andere klachten erbij krijgt. Nou, wij hebben heel wat moeten doorlopen en er werd me ook steeds verteld dat ze het van begin af aan niet konden vinden waar de flinke buikpijn en bloed in de urine vandaan kwam. Je word vaak afgewimpeld vind ik het gaat wel over terwijl ze er naast zitten.

Reageren
    Sanne

Even een aanvulling op mijn eerder berichtje van zojuist. Ja als je vaak last van buikpijn hebt, of lang blijft aanhouden. Dan zou ik het zeker laten onderzoeken want het komt zeker niet vanzelf als je daar last van hebt vaker. En zelf vragen want anders gebeurd er weinig. Je moet zelf alles vragen.

Reageren
    Geja

Ik ben sinds donderdag (nu zaterdag) beroerd en misselijk. Gisteren de hele dag diarree en vandaag niet anders. Hoef niet over te geven. Wel speekselvorming in de mond. Paar weken geleden ook misselijk en beroerd maar toen geen diarree. Valt dit onder buikgriep?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen

Reageren
    Daffel

Ik heb sinds zaterdagavond (nu is het maandagavond) last van misselijkheid, overal pijn en hoofdpijn. En soms pijn in de bovenbuik. Ik heb geen zin in eten maar doe dat wel met mate. Ontlasting is redelijk normaal (iets meer in delen ipv lange drol) en ruikt gewoon. Ik drink genoeg en urine is licht en ruikt ook niet echt. Ik ben moe en slaap veel. Geen koorts maar ik heb het wel warm. Het wordt niet en niet slechter. Wat kan dit zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het zou een griep of corona kunnen zijn. Neem contact op met je huisarts

Reageren
Reageer op: Buikgriep zonder koorts, diarree en braken??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.