- Anoniem28 januari 2026 om 21:45
Na een amoxicilline kuur van 7 dagen was mijn stoelgang wat van slag, een aantal dagen later begonnen met pre pro post biotica van lucovitaal, dag 1 iname s’ochtends in de avond had ik tijdens het avond diner al de indruk dat ik niet zoveel weg kreeg als normaal, dag 2 inname wederom s’ochtends opstaan met een licht gevoel in het hoofd en niet veel eetlust, gedurende de dag heel de dag een licht gevoel in het hoofd en al tekenen van concentratie problemen niet scherp zijn en niet 100% zuiver kunnen nadenken. Dag 3 zeer vermoeid, duizelig en met licht gevoel in hoofd opgestaan, meteen gestopt met inname! Deze dag was echt een hel, complete hersenmist, oververmoeid, totaal geen eetlust. Dag 4 de ochtend weer in een waas geleefd, smiddag’s weer oververmoeid. S’avonds gelukkig wel wat eetlust al bij al iets beter dan de dag ervoor. Dag 5 weer met het lichte/vermoeide gevoel in het hoofd opgestaan een beetje draaierig wederom weinig eetlust maar wel wat kunnen eten gedurende de dag ook nog oververmoeid. Dag 6 weer met lichte/vermoeide gevoel in hoofd opstaan gedurende de dag redelijk en eetlust voor de eerste keer beter dan voorgaande dagen en niet meer oververmoeid. Dag 7 eindelijk opgestaan zonder het lichte/vermoeide gevoel in het hoofd gedurende de dag niet meer oververmoeid maar ook geen zin om veel te ondernemen, eetlust redelijk maar nog geweldig… word vervolgd iemand anders bekend met deze symptomen ik ben er zeer van overtuigd dat dit door de probiotica komt.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
29 januari 2026 om 16:07En waarom zouden het niet de nawerkingen kunnen zijn van je infectie (waarvoor amoxicilline) en buiklast??
Volgens het voedingscentrum: “Probiotica hebben voor zover bekend geen ongewenste bijwerkingen.”
ReagerenAnoniem29 januari 2026 om 17:42Mijn excuses het was doxiciline voor een infectie die er eigenlijk niet was alleen omdat ik zo ongerust was had ik deze wel al voorgeschreven gekregen. Later bleek de test negatief. Als ik op engels talige forums kijk zie ik toch wel heel veel gelijkaardige verhalen zoals de mijne met bijwerkingen van probiotica gelukkig is de oververmoeidheid en lichte gevoel in mijn hoofd weg getrokken.
Reageren