- Poppy20 januari 2026 om 19:15
Van het weekend naar de hap geweest doorgestuurd naar de SEH , verdenking van ontstoken galblaas.
Gelukkig niet onstoken wel stenen en mocht naar huis.
Maar ik blijf klachten houden
– maagpijn
-Pijn bovenbuik
– pijn zij
-pijn rug
-pijn darmen
Nouja eigenlijk het hele buikgebied. Maar nu heb ik met ontlasting ineens slijm en heel donker het lijkt zwart.En maak me nu wel zorgen ( en van google wordt je nog banger)
Ik ga sowieso morgen de huisarts bellen.Maargoed ik heb dus ook angststoornis dus het komt allemaal beetje fel bij me binnen en maak mijzelf helemaal paniekerig.
Maar toch zit het me ook niet lekker.
En als ik dan denk aan de eventuele onderzoeken die misschien gaan komen… je kan mij oprapen.
Is zwarte ontlasting altijd iets ergs?2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
21 januari 2026 om 18:26Echt pikzwarte, plakkende en stinkende ontlasting kan wijzen op een maag/darmbloeding. Maar meestal is dat niet het geval. Laat je faeces daarop controleren!
ReagerenPoppy22 januari 2026 om 17:06Bedankt .
Ben weer bij de huisarts geweest
Nu heb ik ook een blaasontsteking en antibiotica gehad.
Ook maagzuurremers dit aankijken.
Wordt er wel moedeloos van, voel me echt in zn algeheel ziek.
Ontlasting is weer goed, dus dat ook weer aankijken.Ook vraag ik me af of het echt de galblaas is.
Bij onderzoek waren de galwegen slank , zaten wel stenen in de galblaas maargoed die zitten er nu al bijna 10 jaar.Kan maaproblemen ook gelijke symptomen geven als een galblaas?. Dus urenlange pijn, tussen schiuderbladen,rug bovenbuik. Maag is dan ook echt heel opgezet.
Reageren