Zoeken Vraag het forum

Aambeien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Willemijn

Ik heb al 2 maanden last van uitwendige aambeien.
    Huisarts gebeld, die stuurde me naar de drogist voor een middeltje.
    Hamameliszalf van dr.vogel gekocht ,maar daar krweg ik nog meer klachten van.
    Toen actiproct maar dat hiekp ook niet.huisarts weer gebeld, maar die zei dat er een schap vol middeltjes bij de drogist staat en er vast 1 bijstaat die wel helpt.
    Maar ik durf niet van alles te proberen,omdat ik vaak over
    Gevoelig reageer.
    Ik drink 2 luter water per dag,mn ontlasting is zacht,beweeg veel en eet vezelrijk. Maar daar krijg ik de klachten niet mee weg.
    Welk middeltje helpt echt en is ook geschikt voor een overgevoelige huid?

5 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Als je al Hamamelis aambeienzalf van de Weleda of van dr. Vogel hebt geprobeerd, zou Calendula zalf (ook van Weleda en Vogel verkrijgbaar) misschien kunnen werken?
    Aambeien zijn echter chronisch, kunnen alleen op en af last geven.
    Bij forse klachten (die lang duren) zou een fleboloog of chirurg proctoloog (met aandachtsgebied anus) kunnen helpen door ingrepen.

Reageren
    Willemijn

Dank u wel voor u reactie.
    Il kreeg ook de tip voor honingzalf of theranalzalf,maar durf niet zomaar te smeren,ik bdn zo bang dat ik hwt dan nog erger maakt dan het nu is.

Reageren
    Peter (huisarts)

Je kunt ook de huisarts vragen om een anti-eczeem zalf (indien van toepassing). Maar dan moet je ‘met je billen bloot”..

Reageren
    willemijn

met de billen bloot is het probleem niet, een huisarts is wel wat gewend.
    De aambeien klachten vind ik veel erger.

Reageren
    Zalf

Kijk aangaande je klachten eens richting fodmaps van monash university. Mogelijk reageer je op fodmaps of gluten, de zalf van weleda bevat bijvoorbeeld tarwekiemolie.

Qua zalf kan je kijken naar fagron zinkoxidezalf 10%. De zalf van fagron heeft namelijk maar 3 ingrediënten, te weten petroleum, paraffine en zink oxide.

Succes!

Reageren
Reageer op: Aambeien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.