- Michaël31 oktober 2025 om 23:05
Hallo, ik heb al 5 jaar lang last van fissuren en aambeien. Ik ga gewoon netjes 1x per dag naar het toilet en de ontlasting is niet eens heel dik of hard nadat ik op mijn eten ben gaan letten, want vroeger was dit wel het geval en toen ging ik ook maar 2x per week naar het toilet.
Ik heb vorig jaar een botox behandeling gehad en fissuurrectomie, dit had helaas niet geholpen.
Dit jaar zag de dokter aambeien en stelde dus voor om een laserbehandeling te doen + fissuurrectomie onder narcose. Dit heeft hij gedaan in juli 2025, maar tot nu toe heb ik nog een ongenezen fissuur en een bultje net buiten de anus die dagelijks opzwelt na de ontlasting en vocht leegloopt (stinkt ook en hele dag door lekt het). Dus moet wel constant een gaasje leggen tussen mijn billen. Het doet ook pijn bij aanspannen van mijn anus of niezen,… Ontlasten is ook nog steeds pijnlijk door de fissuur. Is echt niet fijn zo.. Heeft iemand dezelfde klachten of ervaringen?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
2 november 2025 om 13:53Het lijkt mij dat je eens een afspraak met een chirurg moet gaan maken. Ik denk dat je een fistel hebt, een verbinding met de zwelling/ de holte van waaruit het ontstekingsvocht komt.
Reageren