- Robbert31 augustus 2025 om 17:26
Ik maak me op dit moment best wel zorgen. Helaas heb ik verschillende klachten.
Van kleine pijntjes tot druk op verschillende plekken in m’n buik. Moeite hebben met poepen. Als er ontlasting is, dan zijn dit meer brokken en heb ook gezien dat er slierten/slijm soms tussen de poep zit. De poep zelf is lichtbruin van kleur.
Naast deze klachten merkte ik ook op dat ik een droge mond heb.
Daarbij ben ik ook erg vermoeid en merk ik dat mijn zenuwen prikkelen.
Afgelopen woensdag heb ik ook een bezoek gedaan aan de huisartsenspoedpost. Glucose was goed en de bloeddruk ook.
Ik maak me erg zorgen over wat het is en wil graag wat meer duidelijkheid, ondanks dat deze er op dit moment niet voor mij is.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
1 september 2025 om 15:59Als je wat meer en uitgebreider onderzoek wilt zul je dat niet via de (spoed-) huisartsenpost moeten laten doen, maar via je eigen huisarts. Er zijn vele oorzaken voor vermoeidheid, droge mond, moeite met poepen en prikkelingen van zenuwen. Bloed-, schildklier en vitaminestoornissen bv. Dat vraag om een wat uitgebreider onderzoek,
ReagerenRobbert2 september 2025 om 15:07Hoi Peter,
Ik snap je reactie. Ik was helaas niet helemaal duidelijk. Die woensdagavond ben ik naar de huisartsen spoedpost geweest, omdat mijn zenuwen enorm geprikkeld waren/misschien wel van slag was. Dat mijn zenuwen geprikkeld zijn, merk ik op dit moment ook, met onder andere vermoeidheid, soms duizeligheid, een droge mond en droge ogen ondanks veel drinken.
Daarnaast heb ik last van m’n maag, darm en een zeurend/pijnlijk gevoel rechtsboven in mijn buik.
Mijn ontlasting gaat dan ook van soms iets harder, naar dunne slierten en dan weer diarree. Op dit moment neem ik hiervoor ook een medicatie.
Zou het allemaal vermoeidheid zijn/komen door stress omdat dit ook speelt, of is er meer aan de hand?
Ik maak me er in ieder geval enorm veel zorgen om. Merk ook dat het me veel bezighoud en wil graag geholpen worden, ondanks dat ik nu niet op het spreekuur mag komen omdat ik maar moet afwachten ivm de medicatie/de zakjes voor de mogelijke (nog niet vastgestelde) opstopping.
Hoop dat je het nu beter begrijpt en sorry voor m’n zorgen.
Dankjewel alvast
Reageren