- Kees18 juli 2025 om 15:41
Goeden dag
ik heb het gevoel dat er iets beweegt in mijn anus, ik ben 15 jaar en krijg er niks over te vinden op internet Het gevoel komt meestal rond 5 uur s’avonds Ik heb er snachts geen last van en dus in de ochtend ook nietIk heb geen last van buikpijn, bloed tijdens avegen, Of andere dingen alleen dat het dus in de avond voor komt en het dus een heel verfelend gevoel is
Wat zou dit kunnen zijn?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juli 2025 om 18:33Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Je gaat wel altijd op tijd naar toilet om te ontlasten?
Reagerenkees18 juli 2025 om 20:17Ja in principe wel ik heb het nu voor ongeveer denk 3 dagen of zoiets. Na dat ik sushi heb gegeten. Ik hoop dat het snel weer wegtrekt en dat ik geen lint wormen of iets heb. Want ik heb geen idee wat ik nu moet doen dus nu maar af wachten
ReagerenJohn (moderator)
18 juli 2025 om 20:23Een lintworm beweegt niet in je anus. En van sushi krijg je ook geen lintworm
ReagerenKees18 juli 2025 om 22:05Oh oke, heb je enig idee wat dit zou kunnen zijn en of ik ergens informatie erover kan opzoeken?
ReagerenJohn (moderator)
18 juli 2025 om 22:33Er zijn verschille3nde mogelijkheden.
Wormen (aarsmaden)
– Vooral bij kinderen, maar ook bij volwassenen mogelijk.
– Veroorzaken jeuk en een kriebelend, bewegend gevoel, vooral ’s nachts.
– De wormpjes zijn klein en wit, en leggen eitjes rond de anus.Spieractiviteit of spasmen
– De levator ani-spier kan spontaan samentrekken (proctalgia fugax).
– Dit geeft een vluchtige, stekende of bewegende sensatie in het rectum.
– Komt vaak ’s nachts voor en duurt meestal kort.Aambeien of anale fissuren
– Kunnen een druk of bewegend gevoel geven, vooral bij zwelling of irritatie.
– Soms voel je alsof er “iets zit” of beweegt, door de uitpuiling van het slijmvlies.Zenuwprikkeling of overgevoeligheid
– Chronische irritatie of stress kan leiden tot verhoogde gevoeligheid in het gebied.
– Je kunt dan sensaties ervaren die niet direct een fysieke oorzaak hebben.Irritatie door hygiëneproducten
Reageren
– Overmatig wassen of gebruik van zeep kan de huid irriteren. Of gebruik van vochtige toiletdoekjes
– Dit kan leiden tot jeuk, tintelingen of een kriebelend gevoelkeee18 juli 2025 om 22:52Oh oké, heb je enig idee wat dit zou kunnen zijn?
ReagerenKees18 juli 2025 om 23:03Super bedankt !
Reageren