Chronisch wondje anus

Sinds een jaar of 10 heb ik een wondje op m’n anus die steeds opengaat na het poepen.
    Het gebeurt bijna dagelijks meestal heb ik er verder geen last van maar soms geeft het een oppervlakkig pijn gevoel niet echt heel heftig ofzo, het bloed wat aan het wc papier zit is altijd helder.
    Ik heb zelf al heel lang prikkelbaar darm syndroom en poep ongeveer 3 tot 6 keer per dag door de medicijnen die ik gebruik voornamelijk voor obstipatie.
    Wat zou dit kunnen zijn en wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Reageren

Welke medicijnen gebruik je en hoe vaak/ hoe veel per dag?

Reageren

Hoi John dank voor je reactie ik gebruik macrogol 1 dosering en 2 magnesium kauw tabletten per dag.

Reageren

Gebruikte je zalf voor het wondje? Het krijgt bij jou geen kans om
    Te genezen.

Reageren

Geen wonder dat je dan 6 x keer naar toilet moet...Zoals je het beschrijft klinkt het als een fissuur. En dat is niet zo raar met meerdere keren per dag ontlasten en afvegen. Macrogol en kauwtabletten magnesium lijkt me ook wat veel. Heeft de arts dat allemaal voorgeschreven? Hoeveel water drink je gemiddeld per dag?

Reageren

De huisarts heeft dit voorgeschreven voor obstipatie klachten.
    Op dit moment neem ik 1 keer macrogol per dag maar als ik veel last heb kan dat maximaal 3 keer zijn op aanraden van de huisarts, de magnesium zou ik eventueel ook 3 keer per dag mogen.
    Ik drink ongeveer 1.5 tot 2 liter per dag en eet 2 keer yogurt met fruit voor de rest voornamelijk havermout brood en avond eten.

Reageren

Als je zo vaak naar toilet gaat heb je dan ook diarree?
    Ben je ook bij een MDL arts geweest?

Reageren

Ik heb meestal geen diarree soms wel maar dat komt niet vaak voor.
    De pds heb ik opgelopen door het gebruik van clomid voor m’n testosteron tekort.
    Tijdens het gebruik kreeg ik last van m’n darmen dat is nooit meer over gegaan.
    Bij een mdl arts ben ik niet geweest m’n huisarts zei dat die niet veel meer kon doen als de huisarts kon qua uitschrijven van medicijnen.

Reageren

Ik zal je vraag in ieder geval doorsturen naar onze arts. Wellicht heeft hij nog een idee.

Reageren

Dankjewel John dat stel ik zeer op prijs.

Reageren

Ik heb geen ervaring met het gebruik van Clomid bij mannen. Ik vind het wel vreemd dat je klachten hebt gehouden, ook lang na het stoppen van Clomid.
    Ten aanzien van het steeds weer terugkerende wondje op je anus: je moet zien of het een wondje of scheurtje is of een fistel.
    Dit maakt veel uit voor de behandeling: een scheurtje of fissuur kun je behandelen met een creme. Een fistel zou eventueel ook operatief behandeld kunnen worden.
    Laat je huisarts er nog eens naar kijken als je last hebt!
    Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van John: het is niet gek om irritatie van de anaalhuid te hebben (en ook wondjes daarbij) met frequente diarree. Het reinigen van de anus levert in de Westerse wereld ook veel problemen op. Met water spoelen en daarna drogen kan ook een verbetering geven!

Reageren

Dankjewel Peter voor de duidelijke uitleg ik ga een afspraak met m’n huisarts inplannen en dit overleggen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Chronisch wondje anus

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe