Zoeken Vraag het forum

Worm uitgekotst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sjaak

Excuses voor de onsmakelijke vraag, maar ik moet het echt kwijt.

Vannacht was ik erg misselijk vanwege te veel alcohol (komt niet vaak voor) en moest ik overgeven. Nadat ik had overgegeven ontdekte ik dat er stukken wit/beige draadjes inzaten (relatief dik), een stuk of 4, leek wel alsof ze afgescheurd waren. Ik heb voor de rest niks gegeten wat de afkomst van deze dingen kon verklaren, en het was ook niet (gedeeltelijk) verteerd. De stukken waren 3 á 5 cm lang.

Is het mogelijk dat ik een worm heb uitgekotst? Kan het zijn dat er wormen in mijn maag zitten? Ik heb het afgelopen half jaar wel last van mijn darmen en merk ook op dat ik veel gas produceer.

Maak ik mij druk om niks of is het mogelijk dat ik een worm heb uitgekotst?

4 reacties
    Reageren
    Tjeerd

De kans op wormen in de maag is nihil omdat het zure milieu van de maag destructief is voor elk leven. Ik ben ervan overtuigd dat het iets anders geweest is, bijvoorbeeld spaghetti van de vorige dag. Je kunt ze in een potje doen en aan de huisarts laten zien, of een fotootje maken en hier plaatsen, dan kunnen wij ze beoordelen.

Reageren
    Sjaak

Het vreemde is dat ik niks gegeten heb wat erop lijkt. Ik had die dag shoarma gegeten, brood, en daarna nog popcorn, en de dag ervoor ook niks wat erop leek. Bovendien leken de stukken, in tegenstelling tot de rest, onaangetast.

Ik heb helaas niet mijn kots bewaard.

Zou het fysiek kunnen dat het uit mijn darmen is gekomen toen ik moest overgeven?

Ik heb zitten zoeken en de stukken lijken verdacht veel op een spoelworm.

Of zou ik deze vanuit mijn darmen nooit kunnen braken?

Reageren
    Anoniem

Hahaha, was je zo dronken?

Reageren
    Tandor1

Parasieten in de vorm van wormen komen er in principe aan de andere kant uit. Je krijgt ze binnen in de vorm van eitjes in bijvoorbeeld rauw vlees. Als ze de maag zijn gepasseerd komen die eitjes in de darmen uit. Het is dus niet erg waarschijnlijk dat het een worm is geweest. Het kunnen wel slijmslierten zijn geweest uit de maag.

Reageren
Reageer op: Worm uitgekotst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.