Hallo, al bijna een jaar last van vage klachten rondom anus. Ging paar maanden goed, sinds vorige week echter weer mis na harde ontlasting. Met name na de ontlasting vage pijnklachten, ongemakkelijk gevoel. Ook wat drukkend gevoel. Zo nu en dan na de ontlasting gele afscheiding op wc-papier, volgens mij geen ontlasting en voor pus wat te dik? Al meerdere keren naar een huisarts geweest , die zien geen bijzonderheden. Ook een chirurg naar laten kijken, maar die zag ook niets.
Zou het een fistel kunnen zijn? Bijzondere is wel dat die gelige afscheiding alleen na de ontlasting een dag aanwezig is. Als ik zo lees op t internet lees ik verhalen over mensen die zich constant moeten verschonen, dat heb ik dus niet. Zouden artsen een fistel moeten kunnen zien? Ik zie geen opening aan de buitenzijde, het gele lijkt alleen vanuit de anus te komen. Chirurg gaf aan (dat was in september) mogelijke lichte aambeien. Kunnen die ook gelige afscheiding geven na ontlasting?
Ik weet t even niet meer… maar ben nu bang dat het misschien een fistel zou kunnen zijn, maar zou ik dan niet heftiger klachten moeten hebben of zouden artsen dat dan niet moeten hebben gezien?
Wil ook niet weer naar de huisarts…die ziet me ook weer aankomen. Hoop dus op wat meer info hier.
Alvast dank.