Dag allemaal. Hierbij een vraag.
Vanwege veel klachten, misselijk zijn, en veel last rechterbovenbuik een echo gekregen maart jl. Geen afwijkingen te zien. Behalve wat leververvetting.
Omdat de klachten maar aanhouden ook gele ontlasting. ( Ik ben bekend met pds) doorgestuurd naar mdl arts. Hij schreef een maagzuurremmer voor en bloedonderzoek. Nu zal hij maandag bellen maar ik kan de uitslagen al inzien.
Hieruit blijkt dat de volgende waardes verhoogd zijn.
Gamma GT 68
ASAT 35
ALAT 53
CRP waarde 11
Kan dit duiden op kanker? Maak me best veel zorgen.
Ik ben een man van 35. Gebruik geen medicatie en ook geen alcohol en ik rook niet.
Klachten zijn dus gele ontlasting, zeurende pijn rechterbovenbuik. Wat rugpijn.
Wel moet ik zeggen dat bloedonderzoek gedaan is terwijl ik herstellende was van de buikgriep. Rest van het gezin plat met dezelfde klachten afgelopen dagen helaas.
Uitslagen van onderzoeken mogen hier niet besproken worden, dat is voorbehouden aan de arts die het onderzoek heeft aangevraagd.
Maar om kanker op te sporen, zouden er tumormarkers gemeten moeten worden en die worden bij een gewoon bloedonderzoek niet gemeten.
Aan de hand van jou waarden kun je daar dus überhaupt niks over zeggen.
Wat is het nut van dit forum als dit niet besproken mag worden?
Mijn vraag is waar kan dit op duiden? Is dit kanker of kan het ook wat anders zijn dan kanker en zo ja waar moet ik dan aan denken.
Als laatste. Bloed is afgenomen toen ik de buikgriep had. Kunnen deze waardes daardoor verhogen. En kun je gelige poep hebben van de buikgriep. Zie foto.
Er is al geschreven dat je aan de hand van die waarden dus nooit kanker kunt vaststellen. En reden waarom dat niet besproken kan worden is, dat er verder totaal geen info vanuit je patiëntendossier is. De arts heeft die info wel en kan de uitslagen in de juiste context met je bespreken.
De waarden passen wel bij een vervette lever.
De CRP waarde is een ontstekingswaarde en die kan verhoogd zijn door de buikgriep. De ontlasting op de foto is niet geel of gelig, maar gewoon bruin.