Zoeken Vraag het forum

Ziekte van crohn anale fissuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chrone

Hallo, ik heb al 2 jaar de ziekte van crohn, maar ik heb tot nu toe nog steeds scherpe pijn en soms opzwellen/vernauwing van de anus tijdens de ontlasting. De dokters weten niet wat het is en volgens hen zien ze ook niets, terwijl ik echt wel super veel pijn heb als ik een zalfje wil smeren daar. Ik heb al diltiazem, isbn, anamel,… geprobeerd, maar niets helpt.

Het is heel vervelend, want dit maakt het dagelijks leven heel moeilijk, soms kan ik niet eens zitten door de pijn.
    Er is ook altijd vers bloed bij/op de ontlasting en toiletpapier.
    Ik heb ook veel gewichtsverlies (8 kilo in 6 maanden afgevallen).

Kan er misschien een andere reden zijn dat de anale pijn en gewichtsverlies verklaart? Iemand ervaring mee?

Ik ga wel gewoon iedere dag 1 keer naar toilet.
    Vaak is de ontlasting groot en hard terwijl ik gewoon voldoende drink en veel vezels eet. Ook bij zachte ontlasting heb ik pijn.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Is er ook een coloscopie gemaakt en naar de endeldarm gekeken of er geen inwendige aambeien zijn?

Reageren
    Chrone

Ja, in september 2021 en september 2023 coloscopie gehad.
    Steeds op de overgang van de dunne darm naar dikke darm is er een ontsteking gezien.
    Ook licht opgezwollen aambeien, maar hier hebben ze niets tegen gedaan.
    Maar ik voel dat mijn huid pijn doet rond de anus en net als ik erin ga en er is niks om terug te duwen, kan dat dan aambeien zijn?

Reageren
    John (moderator)

dat zou dan idd kunnen. Maar daar zou ik dan toch naar laten kijken

Reageren
Reageer op: Ziekte van crohn anale fissuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.