hallo, ik heb in de zomer van 2023 een antibiotica kuur ondergaan nav een zware infectie aan de luchtwegen. Tijdens de kuur is mijn darmflora hard verstoord geraakt en een half jaar verder nog steeds het geval. Stoelgang staal onderzocht in oktober en was normaal. Ik ga s morgens na ontbijt altijd naar toilet. Stoelgang is meestal een brij, niet diaree dus, vrij bruin van kleur eb ook altijd grote hoeveelheid. als ik bepaalde groenten eet, bv wortelen, liggen deze de dag erna tussen mijn stoelgang. wat kan de reden van dit alles zijn? ik ga binnen twee weken naar de Huisarts voor jaarlijks bloedonderzoek. bedankt!
Een verstoorde darmflora. Je zou probiotica kunnen gebruken of dagelijks Yakult
heb ik al eens geprobeerd eind vorig jaar, ik nam toen enterol, maar weinig effect; ik lees soms dat herstel tot wel een jaar kan duren of
blijvend verstoord blijft..
gebruik dan eens Yakult
dit is een foto van deeltje van de ontlasting van deze morgen. wat vindt u van kleur en vorm?
De ontlasting is zacht meer valt er niet over te zeggen
Licht van keur maar bruin. Niets bijzonders
hoi,
Ik had precies hetzelfde, heb nu 6 weken een probiotica die bij mij goed aanslaat.
Niet alle probiotica zijn hetzelfde, probeer een soil based probiotica (met de bacterie: bacillus subtilis) in combinatie met saccharomyces boulardii. Bij mij heeft dit flink geholpen!
Daarnaast ook letten op je dieet, vermijd voor een paar maanden lactose en zo min mogelijk gluten, rood vlees en alcohol.