Zoeken Vraag het forum

Al maanden last van borrelende darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Guido

Hallo ik ben guido 37 en heb al een maand of 3 last van borrelende darmen en winderigheid.
    Het is net het gevoel of ik honger heb terwijl ik dan wel al heb gegeten.
    Verder ziet de ontlasting er gewoon normaal uit. en is niet meer dan normaal.

Ik heb al 3 keer naar de huisarts geweest en die kan niks vinden.
    Ze hebben bloedonderzoek gedaan alle waardes zijn normaal
    Ontlastings onderzoek 2 x gekeken naar ontstekingen schimmels en bloed. maar dit was ook allemaal normaal

Enige wat is verandert in mijn voedingspatroon is minder vlees en geen vleeswaren op brood maar meer pindakaas ofzo of salade dit ivb de hoge prijzen in de supermarkt
    Verder ook minder fruit ook ivb de prijs
    En drink teveel bier maar probeer steeds te stoppen. (Maar dan lijkt het erger te worden als ik een dag stop)

Wat zou het kunnen zijn

5 reacties
    Reageren
    Suus

Ik denk dat je de oorzaak zelf al benoemt,
    veranderd voedingspatroon en te veel bier….

Reageren
    John (moderator)

Verkeerd voedingsgewoonten
    Hoeveel bier drink je?

Reageren
    Guido

Ik eet mss 2 broodjes overdag met pindakaas of salade  en in de avond een maaltijd maar niet altijd.

En dan neem ik 3 blikjes 0.5 l bavaria en dan gaat het beter tot de volgende dag het weer opnieuw begint.

maar ben niet te dun weeg 87 kilo

Reageren
    John (moderator)

Wellicht ga je het niet leuk vinden wat ik ga zeggen, maar doe het toch.
    Met 3 blikjes van 0,5 liter per dag ben je alcoholist.
    “En dan neem ik 3 blikjes 0.5 l bavaria en dan gaat het beter tot de volgende dag het weer opnieuw begint.”
    Dat lijkt toch heel erg op een alcoholverslaving. En “als het de volgende dag weer opnieuw begint” zijn dat onthoudingsverschijnselen. Dus hoogste tijd om daar hulp bij te zoeken

Reageren
    Guido

Oke zo zag ik dat niet echt en heb ook niet dat ik ga zweten of handen die trillen
    Maar zou blij zijn als het afkickverschijnselen zijn Ik ga proberen om op mijn voeding te letten 3 gezonden maaltijden per dag en minimaal een week geen bier.

Bedankt voor het advies

Reageren
Reageer op: Al maanden last van borrelende darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.