Zoeken Vraag het forum

Buikgriep?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Charlotte

Vorige week donderdag begon mijn dochter met overgeven dit heeft 4 dagen geduurd, geen koorts gehad. Ik begon zelf maandag met niet lekker voelen, dinsdag verhoging 37.9, 1 keer overgegeven en wat dunnere ontlasting. Nu zijn we een aantal dagen verder maar mijn eetlust is totaal verdwenen. Ben met vlagen erg misselijk en moet niet aan eten denken. Kan dit zolang duren? Heb verder geen koorts meer maar gewoon geen honger en misselijk, ontlasting is normaal nu. Enigste wat ik eet is soep en beschuit omdat het moet. Meer krijg ik er niet in.

5 reacties
    Reageren
    Suzan

Je bent nog geen week verder,buikgriep kan wel even duren hoor.

Je zou je huisarts kunnen vragen of die iets tegen de misselijkheid kan voorschrijven.

Reageren
    Nadiatje

Ik heb precies hetzelfde maar heb er al wat langer last van. Heb het 10 dagen gehad, daarna 9 dagen beter en nu 6 dagen weer klachten van maagzuur, misselijkheid en totaal geen eetlust.
    Ik heb domperidon gekregen van de dokter wat helpt tegen misselijkheid en kan dus de eetlust bevorderen. Ik moet mezelf dwingen om te eten; ben 4 kilo afgevallen en moet noet meer verliezen om onder mn gewicht te komen zitten.

Reageren
    Charlotte

Nadiatje, vreselijk zeg! Ik snap er niks van, ik leef op beschuiten. 3 keer per dag 2. Krijg het maar met moeite weg, avond eten moet ik helemaal niet aan denken. Dat afvallen herken ik ook. Ben nu 2.5 kilo kwijt sinds maandag. Werkt de medicatie een beetje bij je? Veel beterschap. Op me werk zijn ze niet blij. Nog nooit zo lang beroerd geweest. Buikgriep is meestal met 2 dagen weg maar dit duurt me nu al te lang.

Reageren
    Nadiatje

Wat lastig dat jij ook met dit probleem zit Charlotte! Avondeten lukte bij mij ook al weer niet vanavond. Een half mini bakje rijst. Het lijkt net alsof het eten gewoon niet naar beneden wil, alsof de boel op slot is. Ben zelf ook nog niet zo lang ziek geweest; nu bij elkaar dus 16 dagen, met soms betere dagen. Bij mij zijn ze ook niet blij op mn werk. Heb geen energie. Ik vraag me af waar dit vandaan komt? Heb nooit diaree gehad of over gegeven, maar kamp met misselijkheid, een vol gevoel, zuurbranden, steen op de maag en rugpijn. Er zijn veel mensen ziek in m’n omgeving. Maar dit is zo’n vreemd en langzaam verloop. Waarom kom ik niet van dit virus af? Medicijnen werken maar weinig. Domperidon alleen de eerste dag en daarna al een stuk minder. Ik wens jou ook veel beterschap !

Reageren
    Nadiatje

Ik ga morgen een probiotisch middel kopen. Heb gelezen dat dat effectief kan zijn bij dyspepsie.

Reageren
Reageer op: Buikgriep?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.