- Stef18 oktober 2022 om 13:02
Ik ben 22 en heb sinds een paar dagen last van de volgende klachten. Ik heb zelf wel PDS en ervaar op dit moment stress.
– Geen eetlust, maar kan wel iets binnen krijgen
– Opgeblazen gevoel bovenbuik na eten
– Misselijk in keel en als ik sterke geuren ruik
– Benauwdheid en koude rillingen
– Veel gasvorming en plakkerige natte ontlastingIk vroeg me af of je bij een maagzweer erge pijn ervaart nadat je hebt gegeten?
11 reactiesReagerenStef18 oktober 2022 om 13:54Ben overigens al bij de huisarts geweest en die gaf aan stress en PDS
ReagerenStef18 oktober 2022 om 13:54Maar vroeg me dus nog af of je daadwerkelijk echt pijn hebt bij een maagzweer
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2022 om 18:46Klinkt toch vooral als PDS
Reageren
Van een maagzweer krijg je toch echt maagpijn en hoge rugpijn.Stef18 oktober 2022 om 20:03Heb wel een zeurend gevoel rondom die streek, maar dus niet echt pijn pijn. Soms heb ik ook een druk op de borst. Maar dat is dus geen maagzweer?
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2022 om 20:48Ik denk het niet
ReagerenStef19 oktober 2022 om 20:58Heb bijvoorbeeld wel oprispingen en opboeren en geen eetlust, maar heb dus wel PDS en ervaar hevige stress.
Soms zo’n zeurend gevoel rondom m’n maag en pijn als ik op de splitsing tussen m’n ribben duw (weet niet welk orgaan daar zit)?
Maar heb je bijvoorbeeld bij een maagzweer in de maag hevige maagpijn als je iets hebt gegeten, want bij mij is de pijn niet hevig en nauwelijks aanwezig als ik eet, alleen soms zo’n zeurderig prikkelend gevoel rondom m’n maag/borst op wisselende plekken links onder ribben/midden.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2022 om 21:17PDS en hevige stress slaat op maag en darmen. Met een maagzweer heeft dat niks van doen
ReagerenStef19 oktober 2022 om 21:26Duidelijk John. Maar vraag me nog steeds af of iemand met een maagzweer hevige pijn heeft in die streek?
En of je van PDS ook gewoon totaal geen eetlust meer kan hebben, maar jezelf er wel toe aan kan zetten om te eten.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2022 om 21:40Ik heb eerder la gezegd dast een maagzweer toch vooral maagpijn veroorzaakt.
ReagerenStef19 oktober 2022 om 21:43Dat snap ik maar wat moet ik verstaan onder maagpijn? Is dit hevige pijn die optreedt bij een maaltijd? Is dit geen hevige pijn?
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2022 om 22:01Hevige pijn op meerdere momenten op de dag
Reageren