Zoeken Vraag het forum

Maagzweer?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stef

Ik ben 22 en heb sinds een paar dagen last van de volgende klachten. Ik heb zelf wel PDS en ervaar op dit moment stress.

– Geen eetlust, maar kan wel iets binnen krijgen
    – Opgeblazen gevoel bovenbuik na eten
    – Misselijk in keel en als ik sterke geuren ruik
    – Benauwdheid en koude rillingen
    – Veel gasvorming en plakkerige natte ontlasting

Ik vroeg me af of je bij een maagzweer erge pijn ervaart nadat je hebt gegeten?

11 reacties
    Reageren
    Stef

Ben overigens al bij de huisarts geweest en die gaf aan stress en PDS

Reageren
    Stef

Maar vroeg me dus nog af of je daadwerkelijk echt pijn hebt bij een maagzweer

Reageren
    John (moderator)

Klinkt toch vooral als PDS
    Van een maagzweer krijg je toch echt maagpijn en hoge rugpijn.

Reageren
    Stef

Heb wel een zeurend gevoel rondom die streek, maar dus niet echt pijn pijn. Soms heb ik ook een druk op de borst. Maar dat is dus geen maagzweer?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk het niet

Reageren
    Stef

Heb bijvoorbeeld wel oprispingen en opboeren en geen eetlust, maar heb dus wel PDS en ervaar hevige stress.

Soms zo’n zeurend gevoel rondom m’n maag en pijn als ik op de splitsing tussen m’n ribben duw (weet niet welk orgaan daar zit)?

Maar heb je bijvoorbeeld bij een maagzweer in de maag hevige maagpijn als je iets hebt gegeten, want bij mij is de pijn niet hevig en nauwelijks aanwezig als ik eet, alleen soms zo’n zeurderig prikkelend gevoel rondom m’n maag/borst op wisselende plekken links onder ribben/midden.

Reageren
    John (moderator)

PDS en hevige stress slaat op maag en darmen. Met een maagzweer heeft dat niks van doen

Reageren
    Stef

Duidelijk John. Maar vraag me nog steeds af of iemand met een maagzweer hevige pijn heeft in die streek?

En of je van PDS ook gewoon totaal geen eetlust meer kan hebben, maar jezelf er wel toe aan kan zetten om te eten.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb eerder la gezegd dast een maagzweer toch vooral maagpijn veroorzaakt.

Reageren
    Stef

Dat snap ik maar wat moet ik verstaan onder maagpijn? Is dit hevige pijn die optreedt bij een maaltijd? Is dit geen hevige pijn?

Reageren
    John (moderator)

Hevige pijn op meerdere momenten op de dag

Reageren
Reageer op: Maagzweer?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.