Zoeken Vraag het forum

Darmkanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vincent

Hey,

Ik ben een jongen van 24. Ik heb zelf wel PDS. Ik heb echter sinds een tijdje veel minder ontlasting dan eerst. Soms potloodontlasting. Soms dunnere ontlasting en soms gewoon redelijke normale ontlasting. Wel is het vaak plakkerig.

Verder heb ik het volgende:
    – Drukkend gevoel rond anus en onderbuik en rug
    – Steken overal in lichaam.

Het ergste vind ik. Dat ik links onder in m’n buik constant een opgezette darm heb. Als ik er dan op duw, hoor ik het ineens borrelen en moet ik soms scheten laten. Ik heb het gevoel alsof daar iets dwars zit, want het is iedere keer daar. Ik heb verder geen bloed of slijm bij de ontlasting of gewichtsverlies. Ook kan ik nog wel gewoon normaal eten.

Heeft dat met darmkanker te maken of endeldarmkanker?

23 reacties
    Reageren
    Vincent

Als aanvulling. Heb soms ook opgeblazen gevoel maag na het eten. Door de klachten ervaar ik stress.

Reageren
    Vincent

Soms ook jeukende anus of anuskrampen. Maar wil vooral weten of die plek linksonder in m’n buik die telkens opgezet is door darmkanker kan komen of dat dat gwn PDS of angsten of iets kunnen zijn?

Reageren
    Vincent

Ook constant het gevoel alsof ik een scheet moet laten en een druk op mijn kont. Soms is deze druk op m’n bil, soms m’n onderrug, soms m’n been. Kan dit een gezwel zijn ook met die gezwollen plek links met lucht.

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat is van de stress en de spanningen

Reageren
    Vincent

Dus je kan gewoon een zwelling in je darmen hebben door het gas? Constant zelfde plek

Reageren
    Vincent

Het gas gaat daar ook alleen uit als ik er op druk

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    Vincent

Dus ik hoef me niet druk te maken om darmkanker?

Reageren
    John (moderator)

das is toch allemaal wel heel ver gezocht. Je kun beter naar een psycholoog gaan voor je angsten ipv je druk te maken om enge ziekten

Reageren
    Vincent

Dus een druk op mijn anus en daar boven en constant een gevoel dat ik een scheet moet laten maar dat is niet zo is geen anus of endeldarmkanker

Reageren
    Vincent

Had ook nog een vraag. Als ik op die plekken duw in mijn darmen krijg ik ineens hele erge zweetaanvallen op mijn gezicht. Ook als ik mijn buik inhoudt krijg ik hele erge zweetaanvallen. Kan dit iets ernstigs zijn samen met die zwelling en mindere poepen?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    John (moderator)

Obstipatie heet dat

Reageren
    Vincent

En die zweetaanvallen als ik er op druk of als ik iets eet? Hoe kan dat?

Reageren
Reageer op: Darmkanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.