- Vincent25 augustus 2022 om 13:16
Hey,
Ik ben een jongen van 24. Ik heb zelf wel PDS. Ik heb echter sinds een tijdje veel minder ontlasting dan eerst. Soms potloodontlasting. Soms dunnere ontlasting en soms gewoon redelijke normale ontlasting. Wel is het vaak plakkerig.
Verder heb ik het volgende:
– Drukkend gevoel rond anus en onderbuik en rug
– Steken overal in lichaam.Het ergste vind ik. Dat ik links onder in m’n buik constant een opgezette darm heb. Als ik er dan op duw, hoor ik het ineens borrelen en moet ik soms scheten laten. Ik heb het gevoel alsof daar iets dwars zit, want het is iedere keer daar. Ik heb verder geen bloed of slijm bij de ontlasting of gewichtsverlies. Ook kan ik nog wel gewoon normaal eten.
Heeft dat met darmkanker te maken of endeldarmkanker?
23 reactiesReagerenVincent25 augustus 2022 om 13:16Als aanvulling. Heb soms ook opgeblazen gevoel maag na het eten. Door de klachten ervaar ik stress.
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 13:19Soms ook jeukende anus of anuskrampen. Maar wil vooral weten of die plek linksonder in m’n buik die telkens opgezet is door darmkanker kan komen of dat dat gwn PDS of angsten of iets kunnen zijn?
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 14:31Ook constant het gevoel alsof ik een scheet moet laten en een druk op mijn kont. Soms is deze druk op m’n bil, soms m’n onderrug, soms m’n been. Kan dit een gezwel zijn ook met die gezwollen plek links met lucht.
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 14:42Nee. Dat is van de stress en de spanningen
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 15:00Dus je kan gewoon een zwelling in je darmen hebben door het gas? Constant zelfde plek
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 15:03Het gas gaat daar ook alleen uit als ik er op druk
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 15:18Ja dat kan
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 15:22Dus ik hoef me niet druk te maken om darmkanker?
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 15:24das is toch allemaal wel heel ver gezocht. Je kun beter naar een psycholoog gaan voor je angsten ipv je druk te maken om enge ziekten
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 15:46Dus een druk op mijn anus en daar boven en constant een gevoel dat ik een scheet moet laten maar dat is niet zo is geen anus of endeldarmkanker
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 16:00Had ook nog een vraag. Als ik op die plekken duw in mijn darmen krijg ik ineens hele erge zweetaanvallen op mijn gezicht. Ook als ik mijn buik inhoudt krijg ik hele erge zweetaanvallen. Kan dit iets ernstigs zijn samen met die zwelling en mindere poepen?
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 16:20Nee hoor
ReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2022 om 16:22Obstipatie heet dat
ReagerenVincent25 augustus 2022 om 18:40En die zweetaanvallen als ik er op druk of als ik iets eet? Hoe kan dat?
Reageren