Zoeken Vraag het forum

Calprotectine waarde

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Haza

Ik heb vandaag de uitslagen van me ontlasting binnen. Calprotectine waarde is 1920. Dit hoort onder de 50 zijn. Iemand die hier soortgelijke uitslag heeft gehad? Enig idee wat dit zou kunnen betekenen?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou toch op de ziekte van Crohn kunnen wijzen of op ontstoken poliepen

Reageren
    Haza

Nou ik hoop dat het ontstoken poliepen zijn en geen ziekte van crohn! Volgens de huisarts kan het zoveel meer zijn dan alleen crohn. Ik loop ook met een maagbacterie . Misschien dat dat ook nog een link heeft

Reageren
    John (moderator)

Als er door de bacterie ontstekingen zouden zijn ontstaan zou dat ook nog kunnen

Reageren
    Haza

Ook met zulke hoge waarde?

Reageren
    John (moderator)

Niet onmogelijk

Reageren
    Jasmijn

Haza wat was het uiteindelijk? Heb ook hoge waarden

Reageren
    Jas

Jasmijn laat jij wel even van je horen wat het uiteindelijk is? Zo jammer dat zoveel de uitslag niet delen

Reageren
    Jasmijn

Mijn calprotectine waarde was 1920. Had ontlasting ingeleverd omdat ik al 2 weken ochtends bij wakker worden ineens erge aandrang had. Dus echt naar wc moest gaan snel, en dan diarree. Alleen ochtends. Getest op parasieten en helicobactor en dus calprotectien. Die was te hoog en kreeg coloscopie. Daar was ik heel zenuwachtig voor maar stelt niets voor, had met roesje maar was gewoon wakker. Darm zag er heel mooi schoon uit ook geen poliepen gevonden. Alleen inwendige aambeien waar ik niets van merk. Wist niet dat ik die had. Al heb ik nu steeds verstopping of wat moeilijke ontlasting en dan wel wat bloed bij afvegen.
    Heb over 2 weken weer gesprek zal dan vragen waar die hoge waarde dan vandaan kan komen.

Reageren
Reageer op: Calprotectine waarde
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.