- Haza19 augustus 2022 om 19:17
Ik heb vandaag de uitslagen van me ontlasting binnen. Calprotectine waarde is 1920. Dit hoort onder de 50 zijn. Iemand die hier soortgelijke uitslag heeft gehad? Enig idee wat dit zou kunnen betekenen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2022 om 19:21Het zou toch op de ziekte van Crohn kunnen wijzen of op ontstoken poliepen
ReagerenHaza19 augustus 2022 om 19:29Nou ik hoop dat het ontstoken poliepen zijn en geen ziekte van crohn! Volgens de huisarts kan het zoveel meer zijn dan alleen crohn. Ik loop ook met een maagbacterie . Misschien dat dat ook nog een link heeft
ReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2022 om 19:30Als er door de bacterie ontstekingen zouden zijn ontstaan zou dat ook nog kunnen
ReagerenHaza19 augustus 2022 om 19:34Ook met zulke hoge waarde?
ReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2022 om 19:37Niet onmogelijk
ReagerenJasmijn23 februari 2024 om 17:45Haza wat was het uiteindelijk? Heb ook hoge waarden
ReagerenJas23 februari 2024 om 20:07Jasmijn laat jij wel even van je horen wat het uiteindelijk is? Zo jammer dat zoveel de uitslag niet delen
ReagerenJasmijn28 april 2024 om 10:04Mijn calprotectine waarde was 1920. Had ontlasting ingeleverd omdat ik al 2 weken ochtends bij wakker worden ineens erge aandrang had. Dus echt naar wc moest gaan snel, en dan diarree. Alleen ochtends. Getest op parasieten en helicobactor en dus calprotectien. Die was te hoog en kreeg coloscopie. Daar was ik heel zenuwachtig voor maar stelt niets voor, had met roesje maar was gewoon wakker. Darm zag er heel mooi schoon uit ook geen poliepen gevonden. Alleen inwendige aambeien waar ik niets van merk. Wist niet dat ik die had. Al heb ik nu steeds verstopping of wat moeilijke ontlasting en dan wel wat bloed bij afvegen.
Reageren
Heb over 2 weken weer gesprek zal dan vragen waar die hoge waarde dan vandaan kan komen.