Zoeken Vraag het forum

Last darmen, beschadiging endeldarm?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

*Best lang verhaal geworden, hoop dat het niet erg is….. :O

Goedendag!
    Ik heb last van de darmen. Het is een aanwezig gevoel, een soort van ‘druk’ en doffe zeurende lichte pijn. Het zit altijd op dezelfde plek. Als ik zelf naar de navel kijk, zit het vanaf de navel 5 cm naar rechts. Als ik op mijn hurken ga zitten, voel ik ook dat de druk daar groter wordt.

Dit is alle informatie die ik weet:

De eerste keer huisarts, augustus 2020, hij zei gaat vanzelf over. 1,5~2 weken gehad en is toen over gegaan. April 2020 weer. Weer huisarts, zei gaat vanzelf over. Inderdaad, ongeveer weer 2 weken. In juli 2020 weer! Weer gegaan, kreeg zakjes “MACROGOL EN ELECTR PDR V DR”. Kon ook Yakult gaan proberen. Helpt beide naar mijn mening niet, maar na ongeveer 3 weken was het weer weg.
    Niet meer naar de huisarts gegaan, maar het komt nog heel wisselvallig. Meestal 1,5~2 weken last, en dan weer zomaar 2~4 weken niet. Sinds 1 week geleden is het er weer.

1 van mijn ouders heeft PDS en heb gelezen dat het erfelijk kan zijn.

Geen bloed bij de ontlasting zo ver ik kan zien. Ontlasting is wel erg wisselvallig. Hard, zacht, heel soms té zacht. Bij hard persen voel ik de druk in mijn darmen groter worden. 80% van de tijd na de ontlasting, heb ik binnen 5 minuten een ‘druk’ gevoel in mijn darmen. Dit voel ik of ik nou last heb of niet. Duurt ~10 minuten. Soms bij afvegen is het wat nattig, alsof er een soort vocht bij zit. Naar mijn mening is het geen slijm.

Niet vertelt aan de huisarts: Ik doe nog wel eens wat met speeltjes, dildo’s enzo. Ben niet zeker hiervan: maar ongeveer rond het tijdstip van ~maart/april 2021 heb ik ook een dildo gebruikt met een lengte van 13 cm (Tot balzak) en een dikte van ~4cm. Bij het gebruik hiervan heb ik geen pijn ervaren, alleen een heel erg vol gevoel. (Logisch met zo’n ding?) Wat ik wel weet: In december de laatste keer, toen kwam er de volgende dag alleen maar vocht uit. (Glijmiddel?) Daarna 3 dagen lang geen ontlasting meer. Dit is ook de reden dat ik met alles gestopt ben. Toen het na 3 dagen weer kwam, heb ik niets bijzonders gezien. De dildo is het grootste wat er ooit in gegaan is.

Vorige week is het dus weer begonnen. Die dag weet ik wel wat ik gegeten heb: In de ochtend 2 boterhammen met worst, in de middag een kaasbroodje en appeltaart, en toen werd ik misselijk voor de rest van de dag en in de avond kwam de last van de darmen weer. Tot op de dag van vandaag nog steeds aanwezig.
    Het lijkt wel te komen wanneer ik té veel vette dingen eet in 2~3 dagen. Ik drink ook veel bier, Donderdag 1, weekend verdeeld ~6.

Nu met al deze informatie, dus de vraag waar ik mij zorgen over maak, en ook aan denk om toch maar aan de huisarts voor te leggen (Waar ik ook geen trek in heb, omdat ik al eens eerder een varicocele vastgesteld heb gekregen en ook een soortement van “Sukkel” opmerking op kreeg, wat ook zo is, maar dan nog): Is het misschien mogelijk dat ik met de dildo mijn endeldarm beschadigd heb? Of is dit niet mogelijk omdat ik dan juist continue last moet hebben ipv wisselvallig? Of is PDS veel waarschijnlijker?
    Wat denken jullie?

3 reacties
    Reageren
    M

Hoe gaat het nu ?

Reageren
    Anoniem

Nog steeds hetzelfde helaas… Wel gestopt met veel vettig eten en alcohol, maar dat helpt zo te voelen niet. Nu aantal maanden psylliumvezels gekregen. Helpt meer dan de andere zakjes maar nog steeds last. Huisarts wilt nu wel doorverwijzen voor een echo van dat gebied waar de last zit.

Reageren
    Catootje

Ik zou eens beginnen met je voedingspatroon onder de loep te nemen. Ook in je voeding zorgen voor voldoende oplosbare vezels. Taart en kaasbroodje niet het geweldigste om te eten. Tarwe en brood ook niet heel geweldig trouwens. Alcohol doet je lichaam natuurlijk ook geen goed. Vet heb je op zich wel nodig maar wat veel mensen verstaan onder vet eten is vaak allerlei zooi. Zou eens kijken naar een ander voedingspatroon en beter thee of koffie of water in plaats van bier. Beschadigingen zou ik niet weten. Wel kan een osteopaat vaak wat betekenen voor je buik en darmen als er dingen in de knoop zitten. Een orthomoleculair therapeut zou kunnen kijken naar je hele gezondheidssituatie.

Reageren
Reageer op: Last darmen, beschadiging endeldarm?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.