Zoeken Vraag het forum

Is dit een aambei?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • B

Zijn dit aambeien? En daarmee doel ik vooral op dat duidelijke bultje rechts… of is dit anuskanker? Heb wel een fissuur gehad.

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

kanker zal het zeker niet zijn. Ga ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    B

Het is een soort paars klein bultje/blaasje, waar denk je dan aan?

Reageren
    John (moderator)

Het zou een aambei kunnen zijn

Reageren
    B

Oke. Ik heb nu ook een soort jeuk gekregen, maar echt IN mijn anus. Het voelt eigenlijk meer alsof er iets in ‘beweegt’ maar ik heb geen wormpjes. Heel irritant gevoel. Is dit ook iets wat bij aambeien hoort?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Ga ermee naar de huisarts. Die kan er iets voor voorschrijven

Reageren
    B

Heb van de huisarts 2 weken geleden al zalf gekregen voor een fissuur. Had last van een scherpe felle pijn tijdens het ontlasten en bloed op wc papier. De zalf werkt goed, de pijn en het bloed zijn weg. Maar heb nu dus die gekke jeuk echt IN de anus. Kan dit ook met het helen van de fissuur te maken hebben?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan met herstel te maken hebben

Reageren
    B

Oke, heb verder geen last van het blauwe bultje namelijk en de fissuur klachten zijn ook verdwenen. Kan ik dan nog even aankijken of het bultje vanzelf weggaat? Tenminste, als het een aambei is zal dit langzaam wegtrekken lijkt me?

Reageren
    John (moderator)

Een aambei gaat niet altijd vanzelf weg.

Reageren
    B

Was ik weer. Dat bultje zit er nog steeds. Kan het misschien herpes zijn?

Reageren
    B

Of ziet dat er niet uit als 1 blauw/paars bultje?

Reageren
    John (moderator)

Zal toch eerder een aambei zijn

Reageren
    B

Dit zit er dus al zeker een halfjaar, kan een aambei zo lang blijven zitten zonder klachten te geven?

Reageren
    John (moderator)

ja dat kan. als je er ongerust over bent moet je ermee naar de huisarts gaan. Die kan er dan iets voor voorschrijven

Reageren
Reageer op: Is dit een aambei?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.