verstopping door pijnstillers?

  • #1

    slik sinds een paar dagen pijnstillers ivm gekneusde ribben en heb nu geen stoelgang hoelang mag dit duren voordat een arts moet in geschakeld worden

    Reactie
    #2

    Wat voor pijnstillers gebruik je? Pijnstillers met codeïne kunnen inderdaad obstipatie veroorzaken. Opoïde pijnstillers (morfine) kunnen op termijn obstipatie veroorzaken. Het kan goed worden behandeld met een laxeermiddel.
    Afhankelijk van de klachten kun je gerust een aantal dag geen ontlasting hebben, 5 dagen, of zelfs langer, is dan echt geen uitzondering.
    Hou het even in de gaten. Het voedingscebtrum geeft goede niet-medicinale tips voor verstopping, lees het even door: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Ziekte+en+eten/maagdarmklachten/verstopping.htm
    Succes met je ribben en beterschap.

    Reactie
    #3

    medicijnen zijn tramadol3x1.diclofenacnatrium 3x1 en 4 x 2 paracetamol gekregen van het ziekenhuis.pantanol voor de maag

    Reactie
Reageer op: verstopping door pijnstillers?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief