Zoeken Vraag het forum

Bloed in de ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

Hallo,
    Ik heb al 5 maanden geleden bloed en slijm ontdekt in mijn ontlasting zonder pijn. Nu heb ik al 2 maanden geleden aanhoudende diarre met bloed en slijm, beetje buikpijn wanneer ik naar de wc moet, vaak loze aandrang. Verder ga ik zo’n 10 keer naar de wc. Ik eet goed en ik slaap ook goed. De huisarts zegt dat dat door de aambeien komt. Wijzen deze klachten echt naar aambeien of zou het iets anders kunnen?

Alvast bedankt!!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou door aambeien veroorzaakt kunnen worden. Maar er zou ook een ontlastingsonderzoek gedaan moeten worden om andere dingen uit te sluiten

Reageren
    Dennis

Ik heb bloed en ontlasting onderzoek gehad. De onstekingswaarde was 20mg. De huisarts zegt dat de darm geïrriteerd was door de aambeien. Klopt dat!! Of denk je dat er misschien iets anders aan de hand is zoals ziekte van chron!!

Super bedankt Jhon voor de snelle reactie!!

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen dat de aambeien dat veroorzaken. Voor de ziekte van Crohn zo de waarde veel hoger moeten zijn

Reageren
Reageer op: Bloed in de ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.