- Marije13 november 2021 om 15:19
Ik heb sinds een jaar last van opborrelend maagzuur.
Daar heb ik pillen voor gekregen. Die hielpen even maar later kwam het weer terug.
Dus verhoogt naar 40mg. Helaas was dit ook niets.
Nu is het al zo erg dat ik soms zuur heb (maar dat is niet mijn voornaamste klacht) en heel vaak een vol gevoel heb. Soms gaat het beter, soms minder. Ik kan er zo ontzettend misselijk van worden.
Voor het zuur heb ik nu een drankje en dat gaat redelijk. Ik val ook erg af.
Ik ben 168 en woog 60 kilo.
Binnen 3 weken 4 kilo afgevallen. Ik at ook iets minder maar nu eet ik weer normaal, anders blijft er niets meer over van mij. Mujn bloedonderzoek inclusief bezinksel is goed.
Ik wordt pas in januari geholpen met een maagonderzoek.
Is er iemand die weet wat het kan zijn? Ik heb geen pijn gelukkig. Wel ook soms boeren.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2021 om 15:23Laat onderzoek doen naar een maagbacterie
ReagerenMarije13 november 2021 om 15:29Bedankt voor de tip.
Ik hoop dat ze dat dan ook meenemen in het onderzoek.
Ik zal het aangeven.
ReagerenMarije17 november 2021 om 19:08Het was geen maagbacterie.
Reageren
Val nog steeds af en pas in januari heb ik de intake van mijn maagonderzoek.
Als iemand nog een tip heeft. Ik word nu toch wel wat angstig.Tea25 maart 2025 om 05:44Het valt me op in de forums dat heel veel mensen maagproblemen hebben. Ligt het dan toch aan wat we binnen krijgen?
Ik heb als tiener altijd laat gehad van maagklachten en sinds een aantal weken heb ik ook dat vol gevoel. In 2021 al een endoscopie gedaan, in 2018 echo gemaakt. En oktober 2024 bloedonderzoek ok te testen op coeliakie en ziekte van crohn.
Het is echt frustrerend.
ReagerenJohn (moderator)
25 maart 2025 om 10:19Er kunnen meerdere factoren zijn. Los van specifieke maagaandoeningen, hebben stress/spanningen gejaagdheid en wat we eten en drinken daar ook invloed op
ReagerenCarla30 maart 2025 om 19:19Ik zie dat dit een bericht is van langere tijd geleden. Onze dochter (46 jaar) heeft exact dezelfde klachten en na een gastrocopie en nog wat onderzoeken is ze naar huis gestuurd met de diagnose functionele dyspepsie, ofwel een te traag werkende maag.
Reageren
Hieraan is niets te doen! Medicijnen en voedselinname aanpassen.
Dit is een ingrijpende aandoening en heeft een grote impact op de kwaliteit in je leven.
Wat haar heel erg frustreert is dat er geen enkele begeleiding is.
Als je door dit alles depressief bent wordt je doorgestuurd naar een psycholoog terwijl daar niet de oorzaak ligt.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?Anoniem31 maart 2025 om 18:38Ik heb ook deze diagnose gekregen en jammer genoeg kan je er niet veel aan doen. Ik eet gezond en sport veel. Probeer stress te vermijden en laat eten doe ik ook niet. Het is soms beetje zoeken. Soms heb ik er veel last van en dan op andere momenten gaat het goed
Reageren