Zoeken Vraag het forum

Bloed anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karin

Vandaag na flinke harde ontlasting had ik ineens bloedverlies. Na inspectie zag ik een klein wondje bij de anus. Als ik de huid bij het wondje opnieuw iets straks trek gaat het even flink bloeden. Ik voelde de huid ook iets wat scheuren. Heb dit 2 weken geleden op dezelfde plek ook gehad maar toen wat druppels op het wc papier.

Is dit een anus scheurtje of zo?

Sorry voor de foto’s. Op de 2e lijkt het rondom veel maar komt vanwege het dichtknijpen.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt op een fissuur inderdaad. Je zou er wat zinkzalf/sudocreme op kunnen doen

Reageren
    Karin

Bedankt. Gaan we doen. Schrok er wel van omdat het water in de wc rood was en het best hard bloedde. Wist niet dat het kon.

Reageren
Reageer op: Bloed anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.