- Rianne19 mei 2013 om 19:32
Ik heb al geruime tijd dat ik uit mijn anus bloed. Dit als ik op de wc zit, NIET bij ontlasting maar juist als ik urineer. Het doet geen pijn, en is helder rood. Ik heb dit gemiddeld 1 keer per week, soms vaker, soms minder, maar het is af en toe echt heftig. Gisternacht moest ik plassen, en heb gewoon een kwartier op de wc zitten wachten tot het bloeden minder werd. Het was dusdanig erg dat ik zeker wel 10 a 15 dikke plakken wc papier ertegenaan hield, en zodra ik mijn anus aanraakte voelde ik al vocht (bloed dus) op mijn vingers en zat er direct een knalrode plek in ter grote van 1 wc papiertje. Het stopt uiteindelijk wel, gelukkig, maar het bloeden uit mijn achterste is erger dan een zware menstruatie qua hoeveelheid bloed en draag dus geen maandverband tijdens mijn periode, maar wel als het weer eens feest is van achter.
Herkent iemand dit?
8 reactiesReagerenJanneke19 mei 2013 om 19:37Aambeien?
Reagerenrianne19 mei 2013 om 19:39kunnen die zo veel bloed geven? en dan heb je toch ook jeuk/pijn en slijm? dat heb ik allemaal niet, niks van dat
ReagerenJans19 mei 2013 om 19:41Nee hoor, inwendige aambeien. Lees daar maar eens over.
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2013 om 19:58Rianne,
Reageren
Aambeien kunnen inderdaad bloed geven, maar zoals jij het omschrijft is dat wel heel veel. Bovendien is het vreemd dat je tijdens ontlasten geen last hebt. Dit zul je misschien een stomme vraag vinden, maar weet je zeker dat het bloed uit je anus komt en niet uit je vagina en zo naar achter naar je anus loopt?Klara8 mei 2017 om 10:42Toen ik een half jaar geleden ook spontaan veel bloedverlies uit de anus had, werd ook gezegd dat het inwendige aambeien zouden kunnen zijn. Ook de huisarts. Een zalfje van de apotheek. Uiteraard begon ik alles te lezen op intenet waar ik wijzer van zou kunnen worden, want ik vertrouwde het niet. Toevallig viel een maand later het bevolkingsonderzoek darmkanker in de brievenbus. Ik heb onmiddellijk meegedaan en binnen 14 dagen kwam de oproep voor uitgebreider onderzoek omdat er ‘bloed in de ontlasting was gevonden’. Het eerste onderzoek had als resultaat dat er een grote poliep in de darmwand vergroeid was. Voor een tweede onderzoek met ingreep was ik weer twee maanden verder. Nu is alles schoon en het gevaar voor kanker is geweken. Ik kan niet anders zeggen dan: blijf er niet mee rondlopen.
Ik reageer op een vraag uit 2013, ben ook benieuwd of de vraagsteller van haar klachten af is.
Reagerensoof31 mei 2018 om 23:06Ongeruste moeder1 juni 2018 om 09:41mijn 19 jarige dochter heeft weliswaar al een aambei maar heeft ook al een aantal keren bij het plassen bloedverlies uit de anus.
de huisarts zei dat het geen kwaad kon en stelde voor als het aanhoud hij wel even zou toucheren om te voelen of er inwendig wat zou zitten.
ik heb mijn leven lang al aambeien en ben al 4x geopereerd maar bloed uit mijn anus bij plassen is mij nog nooit overkomen.
ik heb hier geen goed gevoel bij en ze word telkens met een kluitje in het riet gestuurd, Â Â Â Ze wordt niet serieus genomen en dat vind op zijn minst gezegd zorgelijk.
ReagerenJohn (moderator)
1 juni 2018 om 09:57Door persen met plassen, kun je ook druk op je anus zetten. Als je een inwendige aambei hebt, kan dat tot bloedverlies leiden. dat is toch niet zo raar hoor. terug naar de huisarts dus en eventueel een verwijzing voor een proctoloog vragen
Reageren