- Anoniem6 oktober 2021 om 15:10
Goede dag ik heb 3 weken lang onregelmatige stoelgang gehad en veel slijm en winderigheid en lucht in buik gehad.de arts dacht aan pds maar toch een onderzoek gedaan calprotectine onderzoek nu was de uitslag 62 dit is verhoogd ..ik lees de meest vreselijke dingen van kanker tot crohn ..maar het is juist weer wat rustiger in buik geworden ..is dit een ernstige verhoging of valt dit mee
15 reactiesReagerenDennis6 oktober 2021 om 15:38Ik had 74. Volgens mijn MDL arts geen reden tot zorgen en kan dit bij PDS passen of gewoon een momentopname zijn. Ik heb steeds een paar weken dat het best goed gaat en dan weer fases met losse lichte ontlasting, soms echt diarree, maagzuur, borrelende buik, lamlendig.
ReagerenAnoniem6 oktober 2021 om 16:09Dus 62 is wel verhoogd ..maar kan ook pds zijn of buikgriep iets verkeerd gegeten ..het is dus niet ernstig verhoogd
ReagerenDennis6 oktober 2021 om 17:22Het is wel verhoogd ja, licht. Hoger dan 50.
ReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2021 om 17:36Dat is geen ernstige verhoging
ReagerenAnoniem6 oktober 2021 om 17:52Kan dat komen door bacteriële infectie of pds of verkeerd voedsel
ReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2021 om 17:54Een infectie en PDS zijn mogelijk.
ReagerenBas6 oktober 2021 om 18:40Wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven Dennis. Ik heb precies dezelfde klachten als jou en mijn calprotectinewaarde was 68.o Volgens de arts geen reden voor vervolgonderzoek. Ik ben 50 en de arts denkt ook aan PDS, veroorzaakt door o.a. stress.
ReagerenDennis6 oktober 2021 om 19:38Het is erg irritant. Ik heb dit nu nu een maand of 10. Ben 42 trouwens en vermoed dat het het zeker met stress te maken heeft. Stress/spanning —> darm/buikklachten —> meer spanning, om die klachten —> nog meer klachten etc etc
ReagerenBas6 oktober 2021 om 21:00Klopt precies: een vicieuze cirkel. Ik tob er ook al een maand of 10 mee. Het is allemaal begonnen na het innemen van maagzuurremmers (omeprazol) door de dokter ivm oprispingen. Mijn darmen zijn daardoor denk ik van slag geraakt. Nu twee maanden geleden gestopt maar nog steeds onrustige darmen.
ReagerenAnoniem8 oktober 2021 om 20:08Ik heb inmiddels contact gehad met ha en hij vroeg gelijk over koorts en pijn ..ik heb heel de dag zeurderige buikpijn en na eten gauw aandrang …als ik op buik druk dan activeer ik gewoon me darmen gelijk tekeer ..maar huisarts heeft geen onderzoeken verder aangevraagd dus weet nog niks ..ik heb wel angsy voor darmk
ReagerenAnoniem9 oktober 2021 om 11:32Ik heb gisteren lopramindine ofzoiets ingenomen en sindsdien is stuk rustiger in buik ..is er een verband met pds dan en diaree remmers
ReagerenAnoniem9 oktober 2021 om 14:05Ik hoef niet naar toilet maar men darmen zijn zo goed hoorbaar en winden laten als een malle ..wat is de toch allemaal aan de hand met me ..maak me echt zorgen
ReagerenJohn (moderator)
9 oktober 2021 om 17:59Nee, maar wel met diarree en de remmers
ReagerenAnoniem9 oktober 2021 om 19:40Darmen zijn gewoon heel onrustig ..diaree is nu gestopt door lopradime ..maar veel windergheid ..is dit nog steeds pds of kloppen de klachten met calprotectine gehalte niet voor pds
Reageren