Zoeken Vraag het forum

Alvleesklier bloedonderzoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Niels

Ik heb al een tijdje last van misselijkheid en buikpijn. Middels een bloedonderzoek is er gekeken of er wat mis is met mijn alvleesklier. Alle waardes waren echter goed. Kan hiermee alvleesklierkanker ook worden uitgesloten?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik weet niet welke waarden er zijn onderzocht

Reageren
    Niels

Oké. Ik ben trouwens een jongen van 28. De kans op alvleesklierkanker is dan toch vrij nihil?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch een onnodige zorg is

Reageren
    Niels

Ik heb namelijk ook overal jeuk en lees dat dit een symptoom is. Hoe herken je jeuk die bij alvleesklierkanker hoort? Is dat een jeuk waarbij je niet kunt stoppen met krabben?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je aan jeuk niet herkennen

Reageren
    Niels

Waaraan dan wel?

Reageren
    John (moderator)

Jeuk zegt daar helemaal niets over en je kunt ook niet aan jeuk herkennen of het iets met de alvleesklier te maken heeft
    Als er verdacht is op een aandoening van de alvleesklier moet dat met bloedonderzoek en beeldvormend onderzoek worden gecontroleerd.

Reageren
Reageer op: Alvleesklier bloedonderzoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.