Zoeken Vraag het forum

Ernstige bloeding bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • azerty

Ik ga vandaag naar de grote toilet en wat blijkt dat er bij de ontlasting een plasje bloedligt in de wc bril

Hoe komt dit ?? Ik heb geen klachten ??

Ik ben wel door mijn wc papier geschoten zo in men aars , prettig was anders kan dit een ader laten springen hebben of is het iets anders;; ook heb ik een harde stoelgang meestal

en bij de 2de stoelgang zat bijna geen bloed meer een klein beetje bloed als ik mijn kont afveeg

4 reacties
    Reageren
    Leonard

De anus is sterk geïnnerveerd, met andere woorden, er lopen veel bloedvaten in en rond de anus.
    Persen bij aandrang in verband met harde keutels heeft aldus gevolg dat deze bloedvaten geprononceerder komen te liggen. Hierdoor zijn deze gemakkelijker te beschadigen.
    Indien u de wand beschadigd heeft, kan dit aldus een bloeding veroorzaken.
    Deze bloedvaten hebben de neiging sterk samen te knijpen om de bloeding te stoppen. Dit verklaart mogelijk het kortstondige heftige bloeden.
    Rood bloed is afkomstig uit het onderste gedeelte van de darm. Indien het van hoger afkomstig zou zijn, was de kleur donkerder geweest.
    Mijn inschatting is dat uw klachten niet ernstig zijn.
    Mijn advies is te zorgen voor een zachtere ontlasting in verband met het progressieve karakter van de invloed van het persen bij harde ontlasting op de bloedvaten. Hierdoor ontstaan aambeien.
    Indien de klachten terugkomen, of als u niet gerustgesteld bent, raadpleeg dan uw huisarts.

Reageren
    LInde

Ik denk dat je een aambei hebt en dat die gesprongen is. Niks ernstigs maar je zut het wel vaker krijgen nu, zeker met je harde ontlasting.
    Er zijn genoeg tips te vinden over wat je kan doen bij aambeien. Succes.

Reageren
    Sarah

Hallo

Ik ging naar mijn grote toilet en had wat te moeilijk met…, maar nadien zag ik wel een bloeding in de wc bril. Daarvoor had ik toch redelijk buikpijn zo drukte gevoel. De volgende dag weer hetzelfde eerst buikpijn dan grote maar toen ging het wat beter maar zag dit keer druppels bloed.. Is dat normaal?

Reageren
    Olaf

Nee, dit is niet normaal. Was de ontlasting dik en hard? Als dit het geval was, kan de harde ontlasting bloedvaatjes bij de anus beschadigen. Harde ontlasting heeft verschillende oorzaken.

Reageren
Reageer op: Ernstige bloeding bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.