- Brahim16 januari 2021 om 14:10
Ik heb sinds oktober 2020 last van mijn buik en lage bloeddruk. Buikpijn begon met wat krampen en toen moest vaak naar de wc. De stoelgang was begonnen met normal ontlasting en eind met beetje diarhee. Naar de huisarts geweest en paar keer bloed onderzoek laten doen voor vitamines etc. Alles was goed behalf vitamine D te kort. Dus kreeg van de huisarts Vitamine D kuur en afgemaakt en nu slik ik nog steeds vitamine d 10microgram van de drogist.
Maar het pijn in mijn buik is er nog steeds en ik ben erg moe en ook pijn en stijf gevoel in mijn rug, en toen ben ik terug naar de huisarts gegaan en ze zei dat ik PDS heb. Ik heb mijn eet gedraag veranderd geen lactose, gluten en suiker. Het werkte wel zon 1 week lang en dan de klacht kwam terug en kreeg nog meer pijn in mijn rug (lever gedeelte) en midden borstkast. Eind december werd ik verwezen naar de dietist. Was erg blij toen ze had gevonden dat ik te snel eet en niet goed heb gekauwd. Dus daar verwerkt en ze had mij geadviseerd om Probiotica een keer in 2 dagen te nemen in a week en dan elkedag. Dus gedaan en het verbeterd heel veel. Maar dan kwam er nieuwe klachten na een week… last van branden maagzuur en pijn in mijn middenrif…dat dus ook opgelost met hoofdeind hoog houden tijden slapen en niet bukken tijdens werken en tijdens het eten neem ik Iberogast. Maar wat vreemd is ik word nog steeds moeier. Mijn bloeddruk is nog steeds erg laag, soms duizelig en moeilijk aankomen, alleen wat afgevallen. sinds oktober tot nu ben ik rond 8kg afgevallen en ik weeg nu rond 57,5 – 58kg
Ik kan me begrijpen misschien door het eet gedrag dat ik wat afgevallen ben. Maar is dat so dat ik maanden of misschien jaren lang last kan hebben zoals pijn in mijn buik vooral linker kant en gevoel dat ik het altijd moet op de wc zitten?
Mijn stoelgang is best ok sinds ik een keer op een dag een smoothie neem die wordt gemaakt van soja yogurt, havermout glutenvrij, lijnzaad, banaan en fruit/groenten.
Ik hoop dat normaal is wat ik heb voor PDS patienten.