- Yasmin15 maart 2018 om 19:42
Precies een jaar geleden ongeveer begon ik klachten te krijgen als opgezette buik, obgeblazen vol gevoel, buikpijn enz. Ik heb hiervoor naar de huisarts geweest en kreeg papieren mee van PDS, hier herkende ik mezelf dan ook wel in. Een hele poos is het goed gegaan tot deze week. Ik eet sochtends normaal altijd muesli met melk maar sinds deze week deed ik dat met yoghurt. Ik heb nu precies dezelfde klachten weer en voel me alles behalve fijn omdat ik mezelf nu gewoon dik voel eigenlijk. Ik weet niet precies waar het door komt dat ik er zo last van heb, misschien toch die yoghurt? Ik heb nu yakult opgehaald, drink veel detox thee, neem sinds een paar dagen van die zakjes wat je moet vermengen met water voor je stoelgang want ik wil zo snel mogelijk van dit gevoel af. Zijn er nog meer dingen wat ik juist wel en niet kan doen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 maart 2018 om 19:47Ik zou in ieder geval sowieso maar eens stoppen met de detoxthee. Die is nergens goed voor… Je zou voor de PDS Tempocol kunnen proberen.
ReagerenCatootje15 maart 2018 om 23:22Zuivel kan klachten geven. Misschien een vervanger of een ander ontbijt kiezen. En suikervrije muesli of andere producten is wel beter. Het beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Magere producten zijn derhalve minder aan te bevelen. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals appelvezels, psyllium en inuline. Misschien heb je bepaalde extra voedingsstoffen nodig. Zuivel kan door de aanwezige – minder gunstige – calciumverbinding, zorgen voor een tekort aan magnesium
Reageren