Middenrif

Hoi ik heb een vraagje.

Mij doktor denkt dat ik een middenrif onsteking heb, wat houd dat precies in en kom ik daar ooit nog vanaf?

Reactie

ook heb ik volgends de doktor slokdarm krampen en een ‘te zware ademhaling’. Heb erg vaak spierpijn rond de longen (tussen schouder bladen). Last van een pus smaak achter in mijn keel om de zoveel tijd, en kortademig soms. Kan dat met het middenrif te maken hebben? Ben al 10tal x bij de doktor geweest maar voel me niet zo serieus genomen.

Reactie

Het middenrif of diafragma is in de anatomie een grote platte koepelvormige spier met een centraal peesblad die de scheiding vormt tussen borst- en buikholte. En in de spier heb je dus blijkbaar een ontsteking. Doorgaans geneest dat vanzelf weer. Soms wordt er een ontstekingsremmer voorgeschreven

Reactie

Dat kan inderdaad met het middenrif te maken hebben. Het is mogelijk dat je daardoor gaat hyperventileren. De pus smaak komt daar overigens niet vandaan.

Reactie

Hoi john. Ik hyperventileer inderdaad elke dag wel een keer. dacht eerst dat ik dood ging. Maar valt me op dat mijn kaak zich gaat aanspannen en dan weet ik eigenlijk al genoeg..

is er een manier om het vlugger te laten genezen? Word hardstikke gek hiervan. ben pas 28 jaar en lig nu al constant in bed vanwege dat zeurend gevoel, ook als ik op mijn rug druk doet het best zeer.

Reactie

Je kunt een pijnstiller gebruiken. Een ontstekingsremmende pijnstiller zoals Diclofenac. Voor het hyperventileren zou je ademhalingsoefeningen kunnen doen.

Reactie
Reageer op: Middenrif
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief