Zoeken Vraag het forum

Aparte kleur slijm(?) Ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • QuestionsQuestions

Sinds een maand of 3 heb ik darmklachten. Zeurende pijn aan de linkerkant van mijn buik (geen krampen oid) en dunnere ontlasting. Soms 2 dagen niks en dan 3x op een dag. De huisarts gooit het op een prikkelbare darm. Als de klachten nog 3 maanden aanhouden moet ik terugkomen. Nu zag ik dat er een soort bruinig slijm bij mijn ontlasting zit. Is dit normaal of moet ik hiermee retour naar de huisarts?

10 reacties
    Reageren
    QuestionsQuestions

Hierbij nog een afbeeldingm excuus voor het onsmakelijke beeld zo op de vroege ochtend.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel eens voor komen bij PDS

Reageren
    QuestionsQuestions

Dus conform eerdere diagnose. Dank u wel voor de reactie.

Dit komt omdat de darm geirriteerd is? Het lijkt mij meer slijm dan iets met bloed of zie ik dat verkeerd.

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar het is ook vrij normaal dat slijmvlies in de darm wordt vernieuwd en er dan dus soms wat slijm bij de ontlasting zit

Reageren
    QuestionsQuestions

Dank u wel.

Ik ben ook, tegen de pds, begonnen met probiotica. Wellicht dat dit ook bijdraagt aan meer slijmproductie. Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie.

Reageren
    Emma

Goedeavond,

Mijn ontlasting lijkt hier ook op sinds paar weken. Soort bruinachtige gelei / slijm er door en om heen. Ene keer meer dan andere keer. Zie foto ook. Is dit normaal?
    Dank alvast

Reageren
    Luusje

@questionsquestions

Ik heb dit ook al een tijdje. Ook die pijn die u beschrijft. Hoe is het nu? Is er nog iets anders uitgekomen in de tussentijd of is/was het echt PDS?

Reageren
    QP

Hoi,

ik ben ook benieuwd of er al iets meer is uitgekomen.

Reageren
    Bren

Ik heb ook al 3 maanden slijm soms wat donkerder en soms heel dikke witte slijm dokter kan tot nu toe niks vinden dus moet ziekenhuis ma da kan nog lang duren ben wel wat ongerust

Reageren
    Pink

Even een vraag: het is al lang gelden, maar is hier wat uitgekomen?

Reageren
Reageer op: Aparte kleur slijm(?) Ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.