Zoeken Vraag het forum

elf dagen de hik hebben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ruud

Probeer Acupressuur punten tegen de Hik.
    Lo betekent longen.
    1 In de holte voor het sleutelbeen Lo-2
    2 Op het bovenste gedeelte van de onderarm Lo6
    3 Inde holte onderaan van de schedel ook wel knikker potje genoemd .
    4 Op de zevende en de achtste borstwerfel achter op je rug.
    5 Aan het einde van de elfde rib lings

Jul

Hallo allemaal,

Ik heb nu al 5 dagen non-stop de hik.. word er gek van! Daarnaast lees ik al deze berichten… moet ik me zorgen maken?

Reageren
    Anoniem

Wow, het antwoord van Disk om met aandacht een beetje lucht vast te houden en dan naar voren en terug te bewegen helpt! Ik heb al de hele dag de hik en ben doodmoe met hoofdpijn. Ik deed het en toen ik een beetje benauwd werd ging ik weer ademen. Toen moest ik hoesten en nu is het eindelijk over.

Reageren
    Anoniem

Bedankt Disk, de tip heeft geholpen.

Reageren
    Josan

naar de dokter gaan lijkt me het verstandigst persoonlijk vind ik het internet hol ingaan niet erg slim (doe het zelf ook?) want je ziet al allemaal rare dingen wat er wel allemaal wel niet kan zijn (wat het niet uitsluit dat het er niet kan zijn) ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Reageren
    my

@Pien

danku voor de tip. Weet niet of het toeval was maar letterlijk na 10-15 seconden ontspanne & liggen was de hik weg!!

Reageren
    Anoniem

Goedemiddag ik heb de hik met tussenpozen nu ongeveer 30 jaar eerst een paar uur later een paar dagen later een paar weken en het langst een half jaar aan elkaar. Bacloven helpt om te stoppen in combinatie met een maagzuurremmer. Ook vet eten vermijden en te warm eten zorgen voor terugkeer van de hik. Gek genoeg helpt gewoon rennies tegen het opgeblazen gevoel dat ook de hik veroorzaakt. Bij mij is de oorzaak een scheurtje in het middenrif waar een klein stukje van de maag doorheen stulpt en dit veroorzaakt maagzuur in de slokdarm en dan is de hik het gevolg. Ik heb 2 verschillende artsen geraadpleegd en die durven een operatie van het middenrif niet aan. Die wezen mij op de gevolgen die jij hebt ondervonden dus voor mij alleen bestrijden met medicijnen en vaker eten maar steeds maar een beetje.

Sterkte, je mede lijd genoot

Reageren
    Catootje

Bij vaak de hik  hebben kan een magnesiumtekort een rol spelen. Aan een scheurtje doe je niet veel maar aan maagzuurproblemen op zich kan je wel wat doen. Vaak is het eerder een probleem van te weinig dan teveel maagzuur. Tekorten aan magnesium, zink, vitamine B en carnosine kunnen een rol spelen, naast de voeding natuurlijk.

Reageren
    Bouke

Beste Mirjam, hoe is het nu?
    Mijn man sinds een week de hik nu, ligt ondertussen in het ziekenhuis, nog tips of adviezen voor me ?

Reageren
    Helpt

3 Citroen puur persen beetje suiker en drinken.

Reageren
    Anouk

Mijn vader heeft 14 dagen de hik gehad. Zo heftig dat hij bijna geen lucht kreeg. Ik zag dit forum hier en dacht: laat ik zijn oplossing sturen. Hij is naar de osteopaat geweest en zij gaf direct aan dat hij maagzuur remmers moest slikken. Na wat onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat hij twee zweren in zijn maag had een een maagbreuk (niet gevaarlijk). Hij is maagzuurremmers gaan slikken en vanaf dat moment was het gewoon helemaal over. Bizar, maar het heeft echt geholpen. Dus: als je 11 dagen de hik hebt en het is zo heftig, laat je niet wegsturen bij de huisarts! Ga naar het ziekenhuis en kijk of ze daar foto’s kunnen maken.

Reageren
Reageer op: elf dagen de hik hebben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.