- Ruud17 september 2012 om 14:26
Probeer Acupressuur punten tegen de Hik.
Lo betekent longen.
1 In de holte voor het sleutelbeen Lo-2
2 Op het bovenste gedeelte van de onderarm Lo6
3 Inde holte onderaan van de schedel ook wel knikker potje genoemd .
4 Op de zevende en de achtste borstwerfel achter op je rug.
5 Aan het einde van de elfde rib lingsQuote12 november 2012 om 12:05Ik heb de hik:
Reageren
http://www.thuisarts.nl/hik/ik-heb-hikAnoniem112 november 2012 om 12:10Lees meer vragen en antwoorden over de hik:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=De+hik&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2FJul19 maart 2013 om 19:45Hallo allemaal,
Ik heb nu al 5 dagen non-stop de hik.. word er gek van! Daarnaast lees ik al deze berichten… moet ik me zorgen maken?
ReagerenAnoniem23 mei 2014 om 20:39Wow, het antwoord van Disk om met aandacht een beetje lucht vast te houden en dan naar voren en terug te bewegen helpt! Ik heb al de hele dag de hik en ben doodmoe met hoofdpijn. Ik deed het en toen ik een beetje benauwd werd ging ik weer ademen. Toen moest ik hoesten en nu is het eindelijk over.
ReagerenAnoniem8 april 2016 om 22:11Bedankt Disk, de tip heeft geholpen.
ReagerenJosan7 februari 2017 om 22:54naar de dokter gaan lijkt me het verstandigst persoonlijk vind ik het internet hol ingaan niet erg slim (doe het zelf ook?) want je ziet al allemaal rare dingen wat er wel allemaal wel niet kan zijn (wat het niet uitsluit dat het er niet kan zijn) ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Reagerenmy11 maart 2017 om 22:07@Pien
danku voor de tip. Weet niet of het toeval was maar letterlijk na 10-15 seconden ontspanne & liggen was de hik weg!!
ReagerenAnoniem4 augustus 2017 om 20:41Goedemiddag ik heb de hik met tussenpozen nu ongeveer 30 jaar eerst een paar uur later een paar dagen later een paar weken en het langst een half jaar aan elkaar. Bacloven helpt om te stoppen in combinatie met een maagzuurremmer. Ook vet eten vermijden en te warm eten zorgen voor terugkeer van de hik. Gek genoeg helpt gewoon rennies tegen het opgeblazen gevoel dat ook de hik veroorzaakt. Bij mij is de oorzaak een scheurtje in het middenrif waar een klein stukje van de maag doorheen stulpt en dit veroorzaakt maagzuur in de slokdarm en dan is de hik het gevolg. Ik heb 2 verschillende artsen geraadpleegd en die durven een operatie van het middenrif niet aan. Die wezen mij op de gevolgen die jij hebt ondervonden dus voor mij alleen bestrijden met medicijnen en vaker eten maar steeds maar een beetje.
Sterkte, je mede lijd genoot
ReagerenCatootje5 augustus 2017 om 01:04Bij vaak de hik hebben kan een magnesiumtekort een rol spelen. Aan een scheurtje doe je niet veel maar aan maagzuurproblemen op zich kan je wel wat doen. Vaak is het eerder een probleem van te weinig dan teveel maagzuur. Tekorten aan magnesium, zink, vitamine B en carnosine kunnen een rol spelen, naast de voeding natuurlijk.
ReagerenBouke15 februari 2024 om 12:45Beste Mirjam, hoe is het nu?
Reageren
Mijn man sinds een week de hik nu, ligt ondertussen in het ziekenhuis, nog tips of adviezen voor me ?Helpt27 mei 2024 om 23:023 Citroen puur persen beetje suiker en drinken.
ReagerenAnouk9 mei 2025 om 08:11Mijn vader heeft 14 dagen de hik gehad. Zo heftig dat hij bijna geen lucht kreeg. Ik zag dit forum hier en dacht: laat ik zijn oplossing sturen. Hij is naar de osteopaat geweest en zij gaf direct aan dat hij maagzuur remmers moest slikken. Na wat onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat hij twee zweren in zijn maag had een een maagbreuk (niet gevaarlijk). Hij is maagzuurremmers gaan slikken en vanaf dat moment was het gewoon helemaal over. Bizar, maar het heeft echt geholpen. Dus: als je 11 dagen de hik hebt en het is zo heftig, laat je niet wegsturen bij de huisarts! Ga naar het ziekenhuis en kijk of ze daar foto’s kunnen maken.
Reageren