Zoeken Vraag het forum

Buikpijn linksonder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gemberthee

hoi

Ik heb nu vijf dagen last van buikpijn, de pijn zit linksonder in de buik. het voelt zwaar aan, waardoor ik steeds het gevoel heb alsof ik naar het toilet moet. de ene keer heb ik stevige ontlasting en de andere keer diarree. Ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft pentasa 1g en omeprazol voorgeschreven. is het verstandig om met pentasa te beginnen of is het misschien beter om wat langer te wachten, dat de pijn wellicht vanzelf verminderd? Dit is overigens de eerste keer dat ik deze klachten heb.

8 reacties
    Reageren
    Gemberthee

Ze hebben ook wat bloed afgenomen om de ontstekeningwaarde te meten deze was goed. (6)

Reageren
    John (moderator)

Je hebt klachten en gaat naar de dokter. Doorgaans omdat je graag van de klachten af wilt. Dan schrijft de dokter je iets voor en dan vraag of je daar niet beter mee kunt wachten totdat het vanzelf over gaat. Dan had je natuurlijk ook niet naar de dokter kunnen gaan en wachten of het misschien vanzelf over gaat.
    Ik wil niet vervelend doen hoor, maar een beetje vreemd is het wel.
    Je moet natuurlijk zelf beslissen of je de medicijnen gaat gebruiken of dat je nog even wilt wachten

Reageren
    Gemberthee

De recensies die ik lees over pentasa 1g zijn niet al te best. Veel mensen geven aan dat het een nadelige gevolgen heeft voor je immuunsysteem

Reageren
    John (moderator)

Als je daar bang voor bent, moet je dat met je arts bespreken.
    Het is een middel dat niet zomaar wordt voorgeschreven. Ben je bekend met darmklachten?

Reageren
    Gemberthee

Nee, dit is de eerste keer dat ik hier last van heb. Ik heb gevraagd naar een echo maar hij gaf aan dat ze dan niks kunnen zien? Het zou alleen met een camera effectief zijn

Reageren
    John (moderator)

Dan is het wel een pittig middel. Maar het klopt, dat er dan een coloscopie gedaan zou moeten worden.

Reageren
    Gemberthee

Een echo heeft dus geen nut?