Zoeken Vraag het forum

Raar gevoel bij maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • :)

Hoi,

Sinds ongeveer half december heb ik last van een raar gevoel bij mijn maag. Het is volgens mij niet maagzuur, want er komt niks omhoog. Als ik iets eet, dan heb ik er een uur geen last van, maar daarna speelt het meteen op. Het is een soort van raar ‘zuigend’ en brandend gevoel.

Nu heb ik sinds vorige week maandag ook erg veel last van mijn darmen. Rommelende darmen, winderigheid en soms moeite met ontlasten en veel verschil tussen ontlasting. Vorige week ben ik hiermee naar de huisarts geweest en toen heb ik maagzuurremmers gekregen, maar zelfs een dubbele dosis daarvan hielp niet.

Gister ben ik teruggegaan naar de huisarts, die vervolgens de diagnose ‘prikkelbare darm syndroom’ stelde. Hoewel hij zei dat er niets anders aan de hand is, vertrouw ik het toch niet helemaal. Vannacht kon ik niet slapen omdat mijn buik zo vreselijk onrustig was. Weet iemand wat dit is? Het is heel vervelend en ik vertrouw eigenlijk mijn eigen lichaam niet meer.

Groetjes

5 reacties
    Reageren
    :)

Ohja, ter aanvulling: dat rare gevoel zit niet echt ‘in’ mijn maag, maar net erboven ofzo. Ook echt een soort van tegen mijn ribben.

Reageren
    John (moderator)

PDS zou heel goed kunnen. heb je veel stress/spanningen?
    Als je er ongerust over blijft, ga dan terug nar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL arts

Reageren

Ja, ik heb wel veel last van stress. Alhoewel het de laatste week iets beter gaat worden mijn buikklachten erger. Maar misschien heeft het ook wel tijd nodig? Ik ben van mezelf wel een zorgelijk type, vandaar dat ik het niet zo snel vertrouw..

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen stress klachten zijn.. Als de stress afneemt, betelend dat niet meteen dat dan ook de klachten die de stress veroorzaakt weggaan of verminderen. Geeft het nog even tijd

Reageren

Ik ga het afwachten. Bedankt voor de snelle reacties!

Reageren
Reageer op: Raar gevoel bij maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.