Zoeken Vraag het forum

Harde knobbel een cm vanaf de anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna1981

Sinds vier maanden gaat de ontlasting moeilijk en heb ik zakjes om het op gang te brengen. Maar het blijft af en toe bloederig op het wc papier. Nu zat ik net op de toilet en het voelde iets geïrriteerd een cm van de anus richting de lies. Daar voelde ik onder de huid een harde bobbel van ongeveer een knikker. Ik word er een beetje bang van. Dit ken ik namelijk niet. Ik vind het alleen zo lastig om ermee naar de huisarts te gaan. De vorige keer zei ze: als het niet over gaat wil ik kijken. Ik stel het een beetje uit, maar ik ben nu erg geschrokken van de harde knobbel onder mijn huid.
    Voor mijn liggen deze dingen gevoelig ivm trauma verleden.

Kan het ook gewoon een steenpuist zijn? Hoeveel dagen kan ik dan afwachten?

2 reacties
    Reageren
    Anna1981

Aanvulling: Aan de buitenkant is niks te zien. Het is niet rood en geen verdikking zichtbaar. De bobbel zit echt onder de huid.

En bij aanraken doet het pijn. Het is gevoelig.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan zo helaas ook niet zeggen wat het is, maar raad je wel aan om toch naar de huisarts te gaan en daar dan geen week mee te wachten.

Reageren
Reageer op: Harde knobbel een cm vanaf de anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.