- Jos29 maart 2018 om 22:39
Dag allen,
Ongeveer anderhalve week geleden heb ik een paar onderhuidse knobbeltjes ontdekt bij/in mijn anus. 1 van de 2 knobbels is ca. 0,5-0,8 cm, de andere is een stuk kleiner en ligt er vrijwel direct naast (als ik probeer te voelen moet ik moeite doen ze NIET tegelijk te voelen).
Nu ben ik afgelopen zondag begonnen met het gebruiken van A.Vogel aambeien zalf, zonder dat ik pijn of irritatie had. Slechts vanwege de knobbels. Gisteren deed de grote knobbel lichtjes zeer toen ik zat, maar verder niet.
Vandaag deed ik wederom een check of de knobbels niet in omvang waren toegenomen (dit was tot zover ik kon constateren niet het geval). Echter, de grote knobbel voelt aan alsof er is geprobeerd de knobbel tot een dubbeltje te drukken en is een beetje draaibaar.
Los van alles heb ik vandaag geen pijn meer aan de knobbels als ik zit, in tegenstelling tot gisteren.
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik vermoed zelf aambeien, maar ik weet niet in welke tijd de omvang van deze knobbels dan zouden moeten minderen.
10 reactiesReagerenJos29 maart 2018 om 22:46Om wat extra info te geven, deze knobbeltjes bevinden zich in een zwellichaam van de anus, of zijn op z’n minst onderdeel van het zwellichaam. Dit weet ik omdat tijdens de ontlasting de zwelling met de knobbeltjes wat meer uitzakken dan normaal het geval is.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 23:16Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Het kunnen aambeien zijn.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 23:17De anus heeft geen zwellichaam overigens
ReagerenJos29 maart 2018 om 23:26Zou het helpen als ik een foto upload hier?
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 23:26Dat zou je kunnen doen
ReagerenJos29 maart 2018 om 23:38Het gaat om het omcirkelde gedeelte, daar bevinden zich de knobbeltjes.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 23:46Dat kunnen aambeien zijn, maar ik kan cysten niet uitsluiten. Ik raad je toch aan om daarmee naar de huisarts te gaan.
ReagerenJos29 maart 2018 om 23:50Is het wel uit te sluiten dat het geen anale kanker is? Want daar ben ik redelijk angstig voor.., ik vind de uitleg die ik daarover kan vinden namelijk redelijk onduidelijk.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 23:55Daar lijkt het in ieder geval niet op..
ReagerenJos29 maart 2018 om 23:58Dank u zeer voor het antwoorden!
Reageren