Zoeken Vraag het forum

pijn rechts in bovenbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sanne 36jr

Hallo,

Sinds 1,5 jr heb ik pijn in mijn rechter bovenbuik. Eigenlijk vooral als ik zit. Er is een echo gemaakt en mijn bloed is gecontroleerd. Beide zijn goed. Er zit een plekje (rechtsonder maag onder ribbenboog) die erg pijn doet als ik er op druk. Alsof het beurs is. De pijn lijkt uit te stralen naar mijn onderbuik en rug. De pijn komt niet in aanvallen maar is wel iets erger na het eten. Ik ben dan iets misselijker, het voelt heel vol en heb het gevoel dat ik rechtop moet zitten omdat dubbel zitten pijn doet. Het nare pijnlijke gevoel is continu aanwezig.

Wat zou het kunnen zijn?

Vriendelijke groet, Sanne

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waar zit de pijn nou eigenlijk? rechts of links?
    En “rechtsonder maag onder ribbenboog” is een vreemde plek., Links in je lichaam onder ribbenboog zit je maag…

Reageren
    Sanne

Hier ongeveer, zie plaatje. Als ik hier wel druk doet het erg pijn

Reageren
    John (moderator)

Het kan een spier zijn. Of een rib. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Judith

Sanne weet je al wat het is? Ik heb precies dezelfde klachten, al een jaar of 2. Ook een echo en bloedonderzoek gehad.

Reageren
    Suzie

Ik heb dit ook al nu 3 weken het js nh wel weg, maar precies dezelfde klachten. Had het echt 2 weken bijna. Huisarts had 10sec gevoeld en zei iets met spier?

Reageren
    Ilse

Hier ook al een week dezelfde symptomen.begon rondom navel streek zo nu en dan en het wordt steeds frequenter.
    Drukpijn 5 cm onder ribben rechts.
    Misselijk geen eetlust vol gevoel…hoofdpijn
    Huisarts dacht misschien aan galsteentje??

Reageren
Reageer op: pijn rechts in bovenbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.