Hoi,
Ik heb sinds een maand of 2 last van pijn tussen mijn schouderbladen en een druk op mijn maag en af en toe een benauwd gevoel op de borst. Ik ben nu naar de huisarts geweest en die zegt dat deze klachten van mijn maag komen. Ik kan soms dagen geen last hebben en dan speelt het op, ik heb het vooral na het eten. De huisarts heeft mij nu Omezaprol 40 (excuses als ik het niet goed schrijf)voorgeschreven voor 2 weken, 1 maal daags en daarna moet ik over gaan nog 6 weken op 20 mg.
Ik zou dus graag willen weten hoe de meeste mensen op deze medicijnen en eventuele bijwerkingen reageren.
Alvast mijn dank,
Gr. Sol
De klachten die u omschrijft vallen allen onder spannings en stressklachten. Het middel dat u ontvangt verlicht slechts de symptomen van de maag.
Voor een grondige aanpak adviseer ik u zeer te ontspannen. Dit betekent, veel wandelen, fysiek bewegen, zwemmen, praten over de dingen die u dwars zitten met familie en/of vrienden.
de meeste mensen reageren goed op deze medicijnen.
als ze niet helpen laat dan vooral de galblaas eens nakijken het zouden ook galsteenklachten kunnen zijn, die geven ook deze verschijnselen.
Sterkte Brenda
Ik gebruik al 3jaar omeprazol maar heb geen bijwerkingen. Het helpt mij prima. Had teveel maagzuur en mijn maag klep sluit niet goed.
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben vanaf donderdag begonnen met de medicijnen en heb het gevoel dat het een stuk minder aan het worden is, dus dat is wel fijn.
De druk op de borst en pijn bij de schouderbladen zijn bijna weg, en dat is al een opluchting, als het met de gal te maken zou hebben zouden dan deze klachten wel gewoon aanhouden, of verdwijnen die ook door deze medicatie?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Sol
hoi sol,
je klachten komen dus duidelijk van het maagzuur af.
zelf heb ik acht jaar lang omeprazol geslikt zonder bijwerkingen.
als het de gal was geweest dan zouden de klachten niet verdwijnen omdat omeprazol daar niks mee doet.
veel succes.
Hoi S,