Hoi,
Ik heb sinds een maand of 2 last van pijn tussen mijn schouderbladen en een druk op mijn maag en af en toe een benauwd gevoel op de borst. Ik ben nu naar de huisarts geweest en die zegt dat deze klachten van mijn maag komen. Ik kan soms dagen geen last hebben en dan speelt het op, ik heb het vooral na het eten. De huisarts heeft mij nu Omezaprol 40 (excuses als ik het niet goed schrijf)voorgeschreven voor 2 weken, 1 maal daags en daarna moet ik over gaan nog 6 weken op 20 mg.
Ik zou dus graag willen weten hoe de meeste mensen op deze medicijnen en eventuele bijwerkingen reageren.
Alvast mijn dank,
Gr. Sol
De klachten die u omschrijft vallen allen onder spannings en stressklachten. Het middel dat u ontvangt verlicht slechts de symptomen van de maag.
Voor een grondige aanpak adviseer ik u zeer te ontspannen. Dit betekent, veel wandelen, fysiek bewegen, zwemmen, praten over de dingen die u dwars zitten met familie en/of vrienden.
de meeste mensen reageren goed op deze medicijnen.
als ze niet helpen laat dan vooral de galblaas eens nakijken het zouden ook galsteenklachten kunnen zijn, die geven ook deze verschijnselen.
Sterkte Brenda
Ik gebruik al 3jaar omeprazol maar heb geen bijwerkingen. Het helpt mij prima. Had teveel maagzuur en mijn maag klep sluit niet goed.
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben vanaf donderdag begonnen met de medicijnen en heb het gevoel dat het een stuk minder aan het worden is, dus dat is wel fijn.
De druk op de borst en pijn bij de schouderbladen zijn bijna weg, en dat is al een opluchting, als het met de gal te maken zou hebben zouden dan deze klachten wel gewoon aanhouden, of verdwijnen die ook door deze medicatie?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Sol
hoi sol,
je klachten komen dus duidelijk van het maagzuur af.
zelf heb ik acht jaar lang omeprazol geslikt zonder bijwerkingen.
als het de gal was geweest dan zouden de klachten niet verdwijnen omdat omeprazol daar niks mee doet.
veel succes.
Hoi S,
Bedankt voor je reactie. Wat ik nog wel af en toe heb is het benauwde gevoel bij mijn borstbeen, en kan het is ook gevoelig als ik er op druk, en ik merk dat als ik gestrest ben dat het dan ook eerder opspeelt, hoort dit ook bij de maagklachten?
Verder probeer ik gewoon alles te eten en te doen, en dat gaat prima.
Ben jij nu helemaal klachten vrij?
Gr. Sol
hoi sol,
vaak duurd het even voordat de maagzuurremmer optimaal werkt en uiteindelijk zullen die klachten dan ook verdwijnen.
stress kan maagklachten zeker verergeren ja,dus pas daar een beetje mee op.
ik heb zelf ook jarenlang goed gefunctioneerd op omeprazol en kon toen ook alles eten,helaas werkte deze na vijf jaar niet meer.
onlangs ben ik geopereerd aan de maag en is mijn galblaas verwijderd en ben tot nu toe klachten vrij.
groetjes s.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hoi ik heb al een tijdje last als ik s'nachts drink of in de dag iets eet komt het zuur tot in mijn keel en dit elke dag.mijn vader zijn maagklep staat open en hij zei dat het erfelijk is en dat ik dat waarschijnlijk ook heb.is een operatie nodig?groetjes
een operatie is niet noodzakelijk, altijd eerst medicatie.
ga dus naar de huisarts, altijd zuurbranden beschadigd nml de slokdarm en dit is echt niet goed, dus doe er iets aan, let ook op eten en drinken, kijk waar je last van hebt. b.v. jus d'orange uit pak, vet of pittig eten enz.enz.daar kun je zelf achet komen.
Sterkte Brenda
hallo,
Ik gebruik ook al 2 jaar ormaprezol 40 mg en deze werken bij mijn prima en heb absoluut geen bijwerkingen.
Als je gal stenen hebt dan blijven je klachten terug komen ookal gebruik je deze medicijnen.
Ik heb dat namelijk gehad deze zijn verwijderd en blijf wel last van me maag houden vandaar dat ik niet van de maag tabletten afmag.
Met Omeprazol twee maal per dag 20 mg werden de klachten minder maar bleven wel. Nu heb ik 2x daags 40 gekregen. Is dat niet te veel?
Kreeg van huisarts omeprazol 40 mag na enige weken
Soort braakneiging nu om de dag 1 pil gaat zeer goed misschie kan ook 10 mag per dag dat weet l
Ik niet is het proberen waard w.wouterse
Kijk eens op www(.)pantoprazol(.)net.
Hier zijn alle bijwerkingen en wisselwerkingen te vinden. Het verschil tussen pantoprazol en omeprazol is nihil en hebben dezelfde werking.