- Niek28 september 2019 om 17:25
Ik heb even een vraag over drijvende ontlasting. Je leest veel dat het niet goed is, maar ik heb het eigenlijk altijd. Het is verder wel normaal en heb geen klachten. Ik ben al gestopt met zuivel en drink meer water. Of internet lees je dat het echt niet goed is en twijfel of ik hiermee naar de huisarts moet gaan.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2019 om 18:50Dat is toch helemaal geen probleem. Het ligt toch vooral aan wat je eet. En niet aan zuivel hoor.
ReagerenNiek28 september 2019 om 18:58John (moderator)
28 september 2019 om 19:16Nee hoor. Dat is geen probleem.
ReagerenNiek28 september 2019 om 20:10dank u voor het antwoord. Ik werd onzeker, omdat op internet staat dat het niet langer dan 2 weken mag duren. Maar denk dan toch dat je dan vooral ook andere klachten erbij moet hebben als je denkt aan de alvleesklier en zo.
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2019 om 20:35Dat is inderdaad pas aan de orde als er ook andere ernstigere klachten zijn
ReagerenNiek30 januari 2021 om 14:30Beste Tandor,
Ik kom mijn vraag hier weer tegen en dat is al een tijdje terug. Ik heb het nog steeds en begin dan toch weer te twijfelen.
Reageren
Als het al zo lang is, kan het dan evengoed niet de alvleesklier of zo zijn? Ik denk namelijk zelf: als het al zo lang is, dan had ik wel andere klachten gehad , maar je leest zoveel dat het niet goed is..
Het is verder helemaal normaal.
Of zou het dan evengoed door eten kunnen komen en kan het geen kwaad?John (moderator)
30 januari 2021 om 17:37Het zal toch vooral door eten en drinken komen.
ReagerenVet31 januari 2021 om 02:32Je ontlasting blijft drijven als het vettig is. Dat kan aan je voeding liggen, maar zonder buikpijn enzo hoef je daar niets aan te veranderen.
Een slechte vetvertering kan ook drijvende ontlasting geven, maar dat wil niet zeggen dat jij dat hebt. Of dat vetvertering een probleem is.Er zijn talloze kleine of grotere ‘afwijkingen’ die eigenlijk niets betekenen, anders dan dat jouw lijf het zo doet.
Reageren