Zoeken Vraag het forum

Drijvende ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hallo, 

Ik heb eigenlijk bijna altijd drijvende ontlasting. Nu lees ik bij toeval net ergens dat dit niet hoort? Gezonde ontlasting hoort te zinken? Drijvende ontlasting kàn duiden op gezondheidsproblemen?

Ik heb verder geen klachen hoor, geen buikpijn of ergens anders last van. In hoeverre moet ik me hier zorgen over maken? Moet ik dit een keer aankaarten bij de huisarts?

Zijn er meer die bijna altijd drijvende ontlasting hebben?

3 reacties
    Reageren
    Kezza1979

Heb ik sinds een par dagen ook
    Heb dit wel vaker maar laatste dagen alleen maar
    Ik heb wel PDS

Reageren
    Catootje

@Kezza, misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Bij veel klachten spelen het voedingspatroon, slechte darmflora, soms candida, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen een rol. Kan zijn dat je leverfunctie niet optimaal is, wat medisch vaak niet vast te stellen is.

Reageren
    Kezza1979

Dank je wel voor je reactie
    8 maanden geleden al zeer uitgebreid bloedonderzoek gehad waar niets uitkomt.
    Moet ook wel zeggen dat ik de afgelopen dagen niet bepaald gezond heb gegeten.
    Kan het daar aan liggen

Reageren
Reageer op: Drijvende ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.