- Mark19 augustus 2019 om 09:10
Hoe weet ik of ik snachts reflux heb? Ik heb sinds een maand smorgens vaak een brok gevoel in mijn keel als ik wakker word. Is dit reflux? Hoe snel is een slokdarm levensgevaarlijk beschadigd?
5 reactiesReagerenJoa.20 augustus 2019 om 13:45Hoeft niet meteen te duiden op reflux. Heb je een zure smaak in de mond, wat aanslag op de tanden? Dan kan het eventueel reflux zijn.
ReagerenJoa.20 augustus 2019 om 13:48Slaap eens op de linkerzij + het boveneind van het bed een centimeter of 10 naar boven.
ReagerenMark23 augustus 2019 om 01:59Geen aanslag op tanden. Ook geen zure smaak smorgens. Enkel brok in keel en lastig gevoel achter borst, maar niet echt pijn.
Heb 1 maand geleden nog een maagonderzoek gehad wegens maagontsteking maar slokdarm was goed.
Kan er op zulke korte tijd al onherstelbare schade zijn aangericht? Ik durf soms gaan slapen terwijl er nog wat eten in mijn maag ligt.. heb bang dat het maagzuur door mijn slokdarm brandt of een vernauwing heeft veroorzaakt door littekenweefsel…
ReagerenMark23 augustus 2019 om 02:39En als je op je linker zij slaapt, kan het voedsel toch niet naar boven? Of perst de maag zo hard dat het eten toch naar de darm gaat?
ReagerenJoa24 augustus 2019 om 18:55Minder kans dat het naar bovenkomt, ofwel moet er zo een druk zijn dat het wel naar bovenkomt. Bij jou dus een maagslijmvliesontsteking.
Probeer die te genezen en alles komt goed. Ik zit in hetzelfde schuitje, heb na wat refluxklachten door maagzweren en gastritis ook een slokdarmontsteking opgelopen graad A.
Best wel snel aanpakken ntrlk. Dus in jouw geval die ontsteking op het maagslijmvlies.
Reageren