Zoeken Vraag het forum

Last van aambei, of iets anders?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen

Hallo,

De afgelopen tijd heb ik vaker last van mijn anus, waar het (zover ik vermoed) meestal over (kleine) anale fissuren gaat. Sinds gisteren viel me echter iets anders op. Dit is een soort blauw/paars blaasje, waarvan ik me afvraag of het een aambei is, of iets anders wat mogelijk kwaad kan. Hier is een foto als afbeelding toegevoegd: [blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote].

Weet iemand hier toevallig meer over? Misschien heeft het ook wel wat weg van Anale trombose, dat weet ik niet zo goed. Ik heb er verder geen last van ofzo, maar ik vind het gewoon een beetje eng en weet niet zo goed of ik het gewoon kan/moet laten rusten.

Alvast bedankt!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt inderdaad op een aambei. Je kunt er aambeienzalf voor gebruiken

Reageren
    Richard

Hallo,

Ik heb exact het zelfde. Het geeft een naar drukkend gevoel. Wat heeft bij jou geholpen jeroen?

@John, moet de aambeienzalf oppervlakkig aangebracht worden of ook een stukje anaal o.i.d?

Alvast bedankt.

Gr. Richard

Reageren
    Richard

Ps; helpt aambeienzalf echt goed bij dit geval?

Reageren
    John (moderator)

Als de aambei van buiten zit, alleen van buiten aanbrengen

Reageren
    Richard

Deze zit bij mij een stukje buiten en ook voor een gedeelte binnen.

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je een aambeienzalf gebruiken waar een applicator bij zit, om de zalf inwendig aan te brengen

Reageren
    Star

Vanochtend tijdens het afvegen voelde ik iets wat lijkt op een uitstulping. Nu twijfel ik of ik last heb van aambeien. Ik ondervind verder geen hinder. Voor mijn gevoel zet het op als ik op het toilet zit (foto 1), wanneer ik opsta ‘trekt het naar binnen’ (foto 2)

Iemand een idee of dit normaal is of dat ik toch even langs de dokter moet?

Reageren
    John (moderator)

dat lijkt inderdaad op een aambei. Ga er toch even mee naar de dokter. Die kan er dan iets voor voorschrijven

Reageren
Reageer op: Last van aambei, of iets anders?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.