- Anoniem10 augustus 2018 om 18:39
Hallo,
Sinds mijn 14e heb ik crohn. Hiervoor slik ik Azatriophine en infliximab. Na 4 jaar kreeg ik een keelonsteking en een amandelonsteking achter elkaar. Dit duurde in totaal 6 weken ongeveer. Mijn Lymfocyten etc daalden ook in die periode naar 1,11. Nu is mijn azatriophine verlaagd en heb ik allopurinol erbij gekregen. Dit gebeurde in December/Januari 2016. Lymfocyten etc stijgen weer naar 1,82. Volgens een bloedonderzoek in Mei 2018.
Maar de laatste tijd merk ik dat ik vatbaarder ben voor infecties. 5 maanden geleden had ik een ingegroeid haartje waarschijnlijk wat een abces werd. Verkoudheid van 3 weken, krentenbaard, korsten in neus waar vocht uit komt (Waarschijnlijk ook een infectie volgens de huisarts). Ook heb ik al zeer lange tijd een vorm van candida op me tong. Een witte uitslag. Dit heb ik denk ik al anderhalf jaar.Mijn vraag is kunnen dit kenmerken zijn van de medicijnen die ik gebruik?
2 reactiesReagerenCatootje11 augustus 2018 om 11:03Medicijnen doen niets aan de oorzaken en kunnen ook klachten geven. Veel medicijnen zorgen ook voor tekorten aan diverse voedingsstoffen. Wat doen aan oorzaken zou kunnen schelen. Zoals een darmreiniging doen. Zelf een kuurtje van morgenisnu gedaan. Zorgen voor de juiste voeding. Ontstekingsbevorderende voedingsmiddelen vermijden en ontstekingsremmende voeding juist wel gebruiken, zoals kurkuma. En zorgen voor oplosbare vezels die je darmen niet irriteren. En bepaalde voedingssupplementen kunnen ondersteunend werken. voor advies naar een natuurgenezer.
ReagerenAnoniem11 augustus 2018 om 17:33het zou dus wel aan de zware medicatie kunnen liggen?
Reageren



