- Sem15 juni 2018 om 21:45
Hoi, afgelopen zaterdagavond kreeg ik enorme misselijkheid en buikpijn. Toen ik de volgende ochtend wakker werd besloot ik om niet naar school te gaan. Smiddags ging het beter, dus ik ging er vanuit dat ik de dag daarna beter zou voelen. Dat was niet het geval, het werd alleen maar erger. De 3/4 nachten daarna waren drama, elke nacht om 12 uur wakker worden en daarna niet meer kunnen slapen, alleen in bad zitten omdat dat helpt tegen de pijn. Afgelopen 3 dagen dus 8 uur geslapen. Toen heb ik gisteren een laxeertablet ingenomen (bisacodyl 5 mg) en toen kwam er wat uit.
Vannacht was het weer drama dus smorgens de HA gebeld, ik mocht meteen komen.
De huisarts kwam tot de conclusie dat mijn dikke darm verstopt zat. Ze zei dat ik 4 zakjes 10mg forlax in moest nemen per dag en deze ochtend en avond een microlax klysma moest nemen. Ik heb dat dus gedaan (nog een klysma te gaan) maar het heeft niet geholpen. Iemand een idee van wat kan helpen? Ik heb volgende week mijn bepalende toetsweek en kan dan echt niet meer ziek zijn.13 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2018 om 22:18De zakjes hebben wel even nodig om goed te werken… Je zult nog even geduld moeten hebben. Drink je wel genoeg water en eet je vers fruit?
ReagerenSem15 juni 2018 om 22:33Ik drink prima en eet af en toe fruit, maar die zakjes zouden alleen wat ik nu eet moeten verzachten, en niet de harde ontlasting die er al zit.
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2018 om 22:44die zakjes maken ook de vastzittende ontlasting zacht…Anders heeft het helemaal geen zin. Je drinkt 1,5 – 2 liter water per dag?
ReagerenSem15 juni 2018 om 22:52Ik denk dat ik de 1.5l wel gered heb vandaag ja.
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2018 om 22:58Ja, maar dat moet je dus minimaal drinken en iedere dag
ReagerenSem16 juni 2018 om 00:29Ik probeer het, maar een klysma zou in principe moeten helpen. Ik heb net mijn 2e genomen zonder resultaat.
ReagerenJohn (moderator)
16 juni 2018 om 00:35As de ontlasting te hoog in de darm zit kan dat toch wel moeilijk zijn. Welk klysma had je gebruikt?
ReagerenSem16 juni 2018 om 11:03Ik heb nu 2 microlax klysma’s gebruikt. Net de dokter gebeld en die vertelde dat ik dit weekend elke dag 2 tot 3 van die klysma’s moet nemen, een bisacodyl pilletje en de forlax die ik al moest. Maar of dit nou gaat helpen is maar de vraag…
ReagerenJohn (moderator)
16 juni 2018 om 12:43Hij had dan beter een ander klysma kunnen geven. Een Colex Klysma. Dat is een zgn. hoog klysma. dat komt verder in de darm dan microlax.
ReagerenSem16 juni 2018 om 13:10Die heb ik ook gezien ja, de laxeermedicijnen hebben net een beetje geholpen, maar het zit er nigsteeds. Dus anders na het weekend maar even zo’n klysma halen.
ReagerenCatootje16 juni 2018 om 15:29Bij obstipatie vooral zorgen voor oplosbare vezels. Onder andere psyllium, inuline en appelvezels. Gebruik zelf Colon Clean, wat goed helpt. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten, voor de juiste smering van je darmen. Versgemalen of goed fijngekauwd lijnzaad kan in dit verband ook helpen.
Verder is het zo dat bij verstopping tekorten aan diverse voedingsstoffen aan de orde kunnen zijn, zoals magnesium, vitamine B enz. Normaliter is een organische magnesiumverbinding het beste maar bij verstopping kan je voor een korte tijd magnesiumsulfaat ofwel bitterzout gebruiken om de boel beter te laten doorstromen.
ReagerenSem16 juni 2018 om 15:48Die colon clean, wat doet dat precies?
ReagerenSem17 juni 2018 om 17:21Iemand nog een goede (natuurlijke) tip die tegen verstopping helpt? Dr medicatie helpt niet goed genoeg.
Reageren