- Ella9 mei 2018 om 12:52
Hallo allemaal,
Z’n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste buikpijnaanval. Sindsdien heb ik ze elke 5 tot 8 weken.
Het begint 1 á 2 uur na het eten met rugpijn, de spier die langs mijn ruggenwervel loopt wordt dik aan de linkerkant, een half uurtje later start de buikpijn. De aanval duurt 5 uur. Gedurende 3 dagen stop ik met eten, als ik dit niet doe, blijven de aanvallen aanhouden.
De pijn is ondragelijk!!!! Ik lig onrustig in bed terwijl de tranen over mijn wangen lopen.Na meerdere en verschillende dokters te hebben bezocht is PDS geconstateerd. Tevens is er een middenrifbreuk gevonden.
Geen enkel medicijn heeft nog geholpen. Om een paar te noemen…. Diclofenac, Nexium, Omeprasol, Buscopa, pepermuntolie, vezelzakjes enz…
Ook heb ik gekeken naar mijn eten, kan niks vinden.Ik heb moeite met deze diagnose PDS omdat geen van de dokters de rugpijn kan verklaren.
Ik denk zelf aan galstenen. Toen de aanvallen begonnen is er als eerste een echo gemaakt, niks te zien. Kan het toch galstenen zijn?
Door de dokters en onderzoeken zijn uitgesloten:
-Crohn
-maagzweren
-galstenen
-glutenallergieMijn symptomen:
-rugpijn
-opgezwollen rugspier
-pijn tussen navel en borstbeen
-opgeblazen buik
-holle rug (houding veranderd tijden aanval)
-vlak voor de aanval, makkelijke stoelgang.
-veel speeksel
-vermoeidheidIk hoop dat iemand die dit leest nog een idee heeft van wat dit kan zijn.
Of zich herkent in de klachten eneneen een hulpmiddel heeft gevonden.Bedankt!