- anoniem14 februari 2018 om 02:57
Hi iedereen,
Ik heb enkele dagen last van winderigheid. De eerste dagen ging dit gepaard met moeilijke stoelgang, kleine beetjes en aan de harde kant. Nu echter vanavond had ik opeens brijerige ontlasting die bleef drijven. Het had een lichtbruine kleur. Ik schrok hier nogal van omdat ik wel eens heb gelezen dat drijvende ontlasting kan duiden op een ernstige aandoening. Overigens bleef de ontlasting eerder deze week niet drijven, dat weet ik heel zeker. Hoe kan het opeens blijven drijven? Heeft dit alleen met voedsel te maken (voor zover ik weet heb ik niks raars gegeten)? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik maak me zorgen. Ik ben overigens 26 jaar.
5 reactiesReagerenanoniem14 februari 2018 om 03:43Overigens is die wat harde ontlasting dus wel donkerbruin en zinkt, de dunnere ontlasting in lichter van kleur en blijft dus drijven.
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2018 om 09:25Dat zal dan toch vooral met voedsel te maken hebben. Kan best dat je iets te vet hebt gegeten
Reagerenanoniem14 februari 2018 om 13:48Alleen drijvende ontlasting is geen reden om naar een huisarts te gaan?
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2018 om 16:56Nee hoor.
ReagerenBM15 februari 2018 om 03:48Heb dit zelf ook elke dag. Mn mdl arts (ik heb de ziekte van crohn) zegt dat dit niet zorgwekkend is als ik me verder goed voel. Niks geks in mn bloed te zien.
Als je je verder goed voelt hoef je je geen zorgen te maken. Anders gewoon even naar de HA gaan om jezelf gerust te stellen.
Gr
Reageren